Od czasu pierwszego posiedzenia inauguracyjne Sejmu nowej kadencji, które odbyło się w poniedziałek 14 listopada 2023 roku, popularność oficjalnego kanału Sejmu RP na YouTubie znacznie wzrosła. Transmisje na żywo z sejmowych posiedzeń do dziś przyciągają tysiące widzów, mimo tego, że te same spotkania są transmitowane również w telewizji. Kanał Sejmu RP na YouTubie niedawno zdobył 100 tysięcy subskrypcji na YouTubie, co oznacza, że jego twórcom należy się nagroda w postaci srebrnego przycisku. Co na temat wzrostu subskrypcji kanału Sejmu RP sądzą specjaliści?

Kanał Sejmu RP na YouTubie przekroczył 100 tysięcy subskrypcji 

Transmisja na żywo z posiedzenia Sejmu RP, które odbyło się we wtorek 21 listopada 2023 roku, przyciągnęła ponad 716 tysięcy widzów. Znaczną popularnością cieszyła się również transmisja, która odbyła się dzień później. Posiedzenie z 22 listopada zgromadziło ponad 660 tysięcy widzów. Film pod tytułem 1. Posiedzenie Sejmu - dzień czwarty, 22 listopada 2023 r. na polskim YouTubie aktualnie zajmuje 1. miejsce na karcie na czasie. Z kolei relacja z poprzedniego dnia o nazwie 1. Posiedzenie Sejmu - dzień trzeci, 21 listopada 2023 r. obecnie znajduje się na jej 3. miejscu. Zainteresowanie transmisjami przyczyniło się również do znacznego wzrostu liczby subskrypcji kanału.  O popularności kanału Sejmu RP tego wypowiedział się między innymi dziennikarz Marcin Makowski w wywiadzie dla portalu wirtualemedia.pl. Oto co jego zdaniem się do tego przyczyniło: 
Widzę kilka przyczyn. Popularność Szymona Hołowni jako marszałka jest tutaj istotna, bo wprowadza do Sejmu zarówno element show, jak i świeżości, którego do tej pory brakowało. Ponadto po ośmiu latach rządów jednej większości następuje obecnie twardy reset. Moment jest przełomowy, pojawia się dużo napięcia i emocji wokół polityki, stąd budzi tak rekordowe zainteresowanie. (...) Ludzie zauważyli, że mogą oglądać Sejm za darmo i jest to czasami lepsze niż patostreamy.
Portal wirtualnemedia.pl skontaktował się również z Adamem Szynolem, medioznawcą z Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalista nie ma wątpliwości, że na wzrost subskrypcji wpłynęło to, że w tym roku głosowało więcej młodych osób:
To efekt przeniesienia na Youtube’a zainteresowania samymi wyborami i odmłodzenia elektoratu wyborczego. We wcześniejszych wyborach frekwencja była sporo niższa głównie o tą młodszą grupę. Teraz młodzi poszli tłumnie głosować i to widać właśnie na Youtubie. Nie jest to platforma dla sędziwych odbiorców tylko raczej dla tych wiekowo średnich i młodszych. Powiem szczerze, że sam oglądałem wtorkowe obrady na YouTubie. Chcę przekonać się, jak to wygląda, czy Sejm będzie rzeczywiście funkcjonował według nowych zasad, bardziej przypominał demokratyczny parlament. Ten młodszy elektorat w naturalny sposób chce przyjrzeć się, czy ich głos nie został zmarnowany.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj