Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko serwisowi Viaplay jesienią 2022 roku. Użytkownicy nie byli zadowoleni z jakości serwisu i skarżyli się na liczne problemy techniczne i mimo reklamacji nie doczekali się odpowiedniej reakcji ze strony Viaplay. Głos w sprawie postępowania przeciwko serwisowi niedawno zabrał prezes UOKiK, który przekazał, że jest ono w toku. Wiadomo również, jaką karę UOKiK może nałożyć na Viaplay.

UOKiK: postępowanie w sprawie Viaplay

Do UOKiK w sierpniu i wrześniu 2022 roku wpłynęło blisko 40 skarg na serwis Viaplay. Użytkownicy nie byli zadowoleni z tego, że niektórych transmisji sportowych nie dało się odtworzyć lub często występowały na nich przerwy. Skargi dotyczyły między innymi meczu Borussia Dortmund - Bayern Monachium z grudnia 2021 roku. Transmisja na Viaplay została przerwana niedługo przed tym, jak Robert Lewandowski strzelił bramkę. Poza tym użytkownicy poskarżyli się również na transmisję meczów Bundesligi, Premier League czy gal KSW. Użytkownicy Viaplay mieli poinformować członków UOKiK, że ich reklamacje odnośnie problemów z transmisjami sportowymi były odrzucane przez serwis. O szczegółach opowiedział prezes UOKiK, Tomasz Chróstny:
Transmisje wydarzeń sportowych cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Spółka, która w swoich przekazach twierdzi, że posiada „wysoką jakość streamingu” i „zapewnia najlepsze wrażenia” musi dysponować infrastrukturą, która sprosta popularności oferowanych treści. W razie wystąpienia problemów technicznych spółka powinna zrekompensować konsumentom powstałe utrudnienia. To na przedsiębiorcy spoczywa odpowiedzialność za wykonanie opłaconej przez konsumenta usługi.
Prezes UOKiK nie ma wątpliwości, że Viaplay powinien podejmować kroki adekwatne do szkody swoich klientów, a jego obecne działania mogą zniechęcić użytkowników do dalszego korzystania z serwisu:
Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z serwisu streamingowego, proponowanie im więc, w ramach rekompensaty, zniżki na dalszy abonament, może być nieadekwatne do sytuacji. Forma naprawienia szkody powinna być ustalona stosownie do jej wartości, w sposób zaspokajający interes konsumenta i uzgodniony z nim, nie zaś arbitralnie narzucony przez spółkę.
Departament Komunikacji UOKiK przekazał portalowi wirtualnemedia.pl, że postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay jest w toku i obecnie jest na etapie zbierania i analizowania informacji odnośnie wyżej wspomnianych problemów technicznych. Wcześniej w sprawie wypowiedzieli się również przedstawiciele serwisu Viaplay:
Wszystkie kwestie wyjaśniamy w ramach bezpośredniego i konstruktywnego dialogu, który prowadzimy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nasze stanowisko zostanie przedstawione bezpośrednio UOKIK w ramach wspomnianego dialogu, który trwa od momentu otrzymania zapytania ze strony Urzędu.
UOKiK może nałożyć na Viaplay karę w wysokości do 10 procent rocznych obrotów firmy.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj