O ile mnie pamięć nie myli, to w jednym z pierwszych wpisów zaznaczałem, że blog ten w dużej mierze traktuję jako schowek własnych pomysłów i przemyśleń. Jeśli ktoś to czyta, to niech Was nie zdziwi, że trafiają tu bardzo często moje komentarze, które pierwotnie narodziły się w innym miejscu. Z reguły każdy, który swoją długością przekracza zwyczajowy komentarz będzie tu przeklejany po lekkiej modyfikacji.

Dzisiejszy topic to kilka moich uwag względem tekstu Marcina Rączki:

https://hatak.pl/artykuly/oszustwa-kontrolowane

I tak:

1)Watch_Dogs zanosi się na ogromną wtopę i ja również zanim zdecyduję się na kupno gry sprawdzę recenzje i gameplaye. Wyszło to koszmarnie i Ubisoft mocno stracił. Albo dopiero się okaże ile straci tak naprawdę. 2) Tom Clancy's The Division - Ubisoft jest wydawcą gry, a producentem jest Massive Entertainment czyli szwedzkie studio, które należy do francuskiego Ubisoftu. Watch_Dogs był zarówno produkowany jak i wydawany przez Ubisoft, a tutaj sytuacja jest trochę inna. Także nie śpieszyłbym się z tą czerwoną lampką. Podejść ostrożnie? To na pewno, ale zanim zaczniemy siać defetyzm poczekajmy na więcej info. 3) Assassin's Creed: Unity - większe znaczenie dla renomy Ubisoftu będzie miała nowa część Asasyna. Jak wypowiadali się twórcy po ujawnieniu pierwszego trailera: https://www.youtube.com/watch?v=wLcjwqXATIM gra ma wyglądać dokładnie tak jak na powyższym wideo. Ponoć nie jest on w żaden sposób renderowany i takiego poziomu szczegółowości grafiki możemy oczekiwać. 4) cinematic trailer - Marcin, proszę Cię... :) Wydaje mi się, że to oczywista sprawa, że cinematici nie prezentują w żaden sposób finalnej wersji graficznej gry. Co najwyżej poziom wizualny cut-scenek. Cinematicki są też przecież od dawna stosowane i nikt nie miał (albo nie powinien mieć) po nich wygórowanych oczekiwań. Docieranie do świadomości o którym piszesz to przecież zabieg marketingowy i nie jest niczym zdrożnym. Arkham Origins miało świetny cinematic z walką Batmana z Deathstrokiem, Assassins Creed IV: Black Flag miał cinematici, a wcześniej kojarzę jeszcze fajny cinematic Hitmana, w którym mierzył się on z morderczymi zakonnicami ;) Od razu znać było jednak, że gra na pewno tak wyglądać nie będzie. 5) Arkham Knight - piszesz, że

[cytat] Pamiętać należy jednak, że gra będzie wyglądać zupełnie inaczej niż na tym filmowym fragmencie. [/cytat]

I to zapewne będzie prawdą, tak jak w przypadku w/w przeze mnie trailerów. Dla równowagi odsyłam Cię jednak to tekstu Marcina Dąbkowskiego z Filmwebu, który miał okazję przyjrzeć się grze na pokazie w Londynie

https://www.filmweb.pl/news/Widzieliśmy+w+akcji+%22Batman%3A+Arkham+Knight%22.+Szykuje+się wielka+gra!-103741 Najważniejsze fragmenty do których się odwołuję:

[cytat] Poczułem się, jakbym znów miał 10 lat, oglądał przez ramię "Super Mario 64" i wierzył, że ładniejszej gry zrobić się nie da. [/cytat]

[cytat] A skoro już poruszyłem temat sterowania, to stąd już krótka droga do tego, co zrobiło na mnie największe wrażenie – oprawy graficznej i ogólnych technikaliów. "Batman: Arkham Knight" to najładniejsza gra, jaką widziałem. Imponują przepiękne, świetnie zaprojektowane miasto, pełne światełek i drobnych szczegółów, efekty takie, jak latające cząsteczki czy odbijające się w ulicach światła (podobnie jak w "inFamous: Second Son"), modele postaci, w tym zmienionego Batmana oraz oczywiście batmobil. No i finalnie pole widzenia. Kiedy Batman stanął na wysokim budynku, mogliśmy zobaczyć praktycznie całe Gotham. To, co widzicie na obrazkach przeplatających akapity w tym tekście, to właściwy wygląd gry. Jedynie ząbków na krawędziach oddalonych obiektów było trochę więcej. Prezentowana wersja gry była oczywiście wczesną alphą, przez co framerate potrafił spaść do poziomu 10 klatek na sekundę, ale miejmy nadzieję, że do premiery uda się to wyeliminować. Nie udało mi się niestety wydobyć z twórców informacji o planowanej rozdzielczości na konsolach (dobry PC pewnie wyciągnie 4K) ani też o liczbie klatek. [/cytat] Marcin Dąbkowski aka Gruby Nerd zajmuje się tematyką gier na Filmwebie i zdarzyło mi się czasem go posłuchać. Nie mam podstaw, żeby nie wierzyć temu co pisze ;) 6) Zanim przejdziemy też do skrajnego krytykowania Ubisoftu i Watch_Dogs za "oszustwa kontrolowane" o których piszesz warto zwrócić jeszcze uwagę, że przygotowując ten pierwszy zwiastun z E3 2012 twórcy zakładali, starali się przewidzieć jak mocna będzie nowa generacja konsol i dlatego użyli mocno podrasowanego komputera. Tak własnie czytałem w wywiadach, że twórcy po prostu się przeliczyli. Nie znali wtedy jeszcze faktycznej wydajności konsol. Inna sprawa, że przydałoby się oficjalne oświadczenie Ubisoftu i otwarte przyznanie się do błędu. A tak zamiast "błędu" zarzucamy im "winę" i nasze podejście jest do pewnego stopnia usprawiedliwione. A, że "biznes is biznes" to nie ma co się burzyć. Tak jest nasz świat skonstruowany, więc podchodźmy do niego świadomie. Co się tyczy z kolei AC: Unity i Batman Arkham Knight to gry te projektowane są już ze świadomością rzeczywistych parametrów PS 4 i Xbox One, więc produkt finalny nie powinien tak skrajnie odbiegać jakością od tego co widzimy teraz. To chyba tyle z mojej strony ;) Temat do dyskusji ciekawy, a jeśli nasunie mi się jeszcze coś na myśl to dopiszę.

- - - Jeśli chodzi o ten temat to warto zajrzeć również na:

https://tvgry.pl/?ID=4251

i

https://gameplay.pl/news.asp?ID=83810

Jestem też pewien, że na Gry Online pojawił się jeszcze jeden tego typu wpis o tym jak zwiastuny różnią się od finalnych wersji, tylko nie potrafię go teraz odszukać. - - -

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj