Serial historyczny "Rzym" zapewnił telewizji publicznej łącznie 11,6 mln zł przychodu z reklam.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, emitowana w TVP1 od 5 września do 21 listopada br. produkcja przyciągnęła przed telewizory w piątkowe wieczory średnio 2,7 mln widzów a udział w rynku ukształtował się na poziomie 18,41 proc.
Wynik ten zapewnił stacji trzecią lokatę pod względem oglądalności w tym czasie antenowym. Liderami były wówczas telewizje TVN, która zainteresowała 25,24 proc. widowni, oraz TVP2, z 20,3 proc. udziału w rynku.
Dwójka, która od 6 września do 22 listopada br. nadawała w nocnym paśmie nieocenzurowaną wersję "Rzymu", zgromadziła przed telewizorami średnio 752,63 tys. osób, które stanowiły 11,67 proc. widowni w tym czasie antenowym. TVP2 wyprzedziły wówczas kanały TVN (23,68 proc.), TVP1, (20,51 proc.) i Polsat (15,68 proc.).
Reklamy przy emisji serialu zapewniły Jedynce średnio 10,288 mln zł zysku, a przychody Dwójki z reklam przy nieocenzurowanej wersji amerykańsko-brytyjskiego hitu wyniosły 1,317 mln zł.