W pierwszym Dark Souls mogliśmy mówić o namiastce otwartego świata. Owszem, do wyboru było kilka dróg i lokacji na starcie, ale tak naprawdę tylko w jednej z nich nasza nierozwinięta postać mogła sobie poradzić z przeciwnikami. Otwartość świata była więc pozorna, a dopiero uruchomienie kolejnych skrótów sprawiało, że po lokacjach można było się poruszać szybko i swobodnie.
W Dark Souls II otwartość świata będzie większa. Gra nie będzie narzucać, w jakim kierunku powinniśmy iść, ale podobnie jak w "jedynce" podsuwać nam będzie lokacje, do których lepiej nie wchodzić, bo szanse na przeżycie są tam niewielkie. W rozmowie z Digital Spy Yui Tanimura, dyrektor From Software, zdradził, że nieco inaczej wyglądać będzie druga część gry. - W "jedynce" wydarzenia były jasno określone. Musieliście uderzyć w oba dzwony, by następnie dostać się do Anor Londo. W "Dark Souls II" swoboda będzie większa. Kolejnych zadań nie będzie trzeba wykonywać w z góry określonym porządku. Dzięki większej swobodzie, dla każdego z graczy wyprawa do wykreowanego przez nas świata będzie unikalna i wyjątkowa.
Dark Souls II wydany zostanie na PS3 i X360 w marcu 2014 roku.