Złotą erę strategii czasu rzeczywistego mamy już co prawda za sobą, ale przedstawiciele EA liczą na to, że w branży gramingowej nie brakuje osób, które chętnie wróciłyby do RTS-ów sprzed lat. To z myślą o nic 5 czerwca na rynek trafi Command & Conquer Remastered, kultowa strategia w nowej, odświeżonej odsłonie. Remaster to jednak nie wszystko, co zespół EA przygotował dla miłośników serii – wraz z premierą gry firma uwolni kody źródłowe Command and Conquer: Tiberian Dawn oraz Command and Conquer: Red Alert. Ruch ten umożliwi graczom tworzenie autorskich modyfikacji.
Możemy dziś z dumą ogłosić, że wraz z premierą Remastered Collection Electronic Arts opublikuje też pliki TiberianDawn.dll i RedAlert.dll oraz ich kod źródłowy na licencji GPL w wersji 3.0.  To istotny moment dla Electronic Arts, społeczności C&C i branży gier, ponieważ, jak sądzimy, będzie to jedna z pierwszych takich sytuacji, kiedy duża seria RTS udostępnia kod źródłowy na licencji GPL.  Warto odnotować, że inicjatywa ta jest bezpośrednim efektem współpracy pomiędzy niektórymi członkami rady społeczności a naszymi zespołami w EA.  Po konsultacjach z członkami rady zdecydowaliśmy się na licencję GPL, żeby zapewnić zgodność z projektami takimi jak CnCNet czy Open RA.  Naszym celem było udostępnienie kodu źródłowego w sposób, który naprawdę przysłuży się społeczności, i mamy nadzieję, że przez najbliższe lata będą dzięki temu powstawać wspaniałe projekty społeczności – poinformował Jim Vessella we wpisie na blogu EA.
Udzielenie społeczności dostępu do plików DLL pozwoli wprowadzić szeroko zakrojone zmiany w kodzie źródłowym. Gracze będą mogli projektować nowe mapy i jednostki, otrzymają możliwość edycji grafiki a nawet wpływania na logikę rozgrywki. Dzięki temu na silniku C&C mają szansę powstać zupełnie nowe tryby, niespotykane w dotychczasowych odsłonach serii.
Jako namacalny przykład tego, co da się zrobić z tym oprogramowaniem, studio Petroglyph stworzyło nową zmodyfikowaną jednostkę, którą można grać.  Zadaliśmy w związku z tym pytanie: „Co zrobiłoby Bractwo Nod, gdyby przejęło czołg Mamut?”.  Pewnie zastąpiłoby wieżyczkę ogromnym działem strzelającym taktycznymi rakietami nuklearnymi!  W ten sposób powstał czołg nuklearny.  Jest to jednostka całkowicie zdatna do gry za pośrednictwem modu (na zrzucie ekranu powyżej) i mamy nadzieję, że będzie gotowa do gry na premierę i posłuży jako pouczający przykład.
Z autorskich modyfikacji będzie można korzystać zarówno na Originie, jak i za pośrednictwem Warsztatu Steama. Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak czekać na oficjalną premierę gry oraz modów stworzonych przez graczy.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj