Tworzenie gier z najwyższej półki zajmuje lata i wymaga znaczących inwestycji, a koszty rosną wykładniczo. Zważywszy na to, że skupiamy się zarówno na rozwoju sprawdzonej technologii Stadia, jak i pogłębianiu naszych partnerstw biznesowych, zdecydowaliśmy, że nie będziemy już inwestować w tworzenie ekskluzywnych treści od naszego wewnętrznego zespołu deweloperów SG&E z wyłączeniem gier zaplanowanych na najbliższą przyszłość.
Google otworzyło pierwsze studio gamingowe w Montrealu 2019 roku, a w marcu 2020 roku funkcjonowanie rozpoczął drugi oddział w Los Angeles. Firma przejęła nawet Typhoon Studios, twórców gry Journey to the Savage Planet, aby przyspieszyć swój spektakularny debiut w nowej branży. Niestety, proces tworzenia gier przerósł Google. Zespół SG&E wydał tylko kilka gier na Stadię w tym m.in. Orcs Must Die! 3, Outcasters oraz Submerged: Hidden Depths.
Stadia nie zniknie z rynku, ale Google nie chce już zajmować się tworzeniem gier. Co nie oznacza, że tytuły na wyłączność nie będą powstawały na tę platformę. Ich produkcją mają zająć się studia niezależne takie jak Harmonix oraz Supermassive.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj