Gotowi na więcej reklam w blokach wieczornych? Komisja Europejska wychodzi z nową propozycją

Jak informuje portal Dziennik.pl, Komisja Europejska wychodzi z nową propozycją, która miałaby zmienić zasady emisji reklam w telewizji. Poznajcie szczegóły.
To jest uproszczona wersja newsa. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję
Zgodnie z informacjami portalu Dziennik.pl, Komisja Europejska planuje wprowadzenie nowych zmian w dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych. Na ich mocy, nadawcy będą mogli działać według nowych, bardziej elastycznych i korzystnych dla nich zasad dotyczących emisji reklam na antenie. Przypomnijmy, że aktualnie przepisy unijne pozwalają na to, by reklama zajmowała maksymalnie 20% czasu antenowego (co przekłada się na 12 minut reklam na godzinę zegarową). Nowelizacja ma sprawić, że doba zostanie podzielona na następujące trzy części: 6 rano - 18; 18 - północ; północ - 6 rano. W pierwszych dwóch częściach doby limit 20% czasu antenowego pozostanie taki sam - zmieni się jednak sposób jego rozliczania. Przepis o wymiarze 12 minut reklam na godzinę przestanie obowiązywać - teraz to od samego nadawcy będzie zależało, kiedy wyemituje więcej spotów. Nie będzie musiał trzymać się wymogu o 12 minutach - może równie dobrze wyemitować 30 minut reklam na godzinę, jeżeli w rozliczeniu całościowym wciąż nie będą one przekraczać ustalonych 20%. Innymi słowy: nadawca będzie mógł ustalić w jakiej porze dnia zagęścić przekazy reklamowe, a w jakiej z nich zrezygnować. To z kolei może oznaczać, że będą zdarzały się bloki programowe, w których podczas godziny więcej będzie reklam aniżeli właściwej treści oglądanej przez widzów. Co więcej, w trzeciej części doby - od północy do 6 rano - nie będzie już obowiązywał limit 20%. Wówczas nadawcy będą mogli emitować tyle reklam, ile tylko chcą.

Biorąc pod uwagę, że największą oglądalność stacje notują popołudniami i wieczorami, możemy spodziewać się, że to właśnie wtedy zagęszczone zostałyby przekazy reklamowe. Komisja Europejska, Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej doszły już do porozumienia w tej sprawie, w związku z czym wprowadzenie jej w życie może być tylko kwestią czasu. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego twierdzi, że rząd jest gotowy na przyjęcie zmian w dyrektywie już w drugiej połowie 2018 roku.

Fakt, że nadawcy będą mogli decydować o czasie emisji reklam ma poprawić ich zyski i korzystnie wpłynąć na zarobki stacji. To z kolei ma przełożyć się na posiadanie środków do tego, by tworzyć coraz bardziej atrakcyjną ofertę programową. Pojawiają się jednak głosy mówiące o tym, że nie ma w tym żadnej korzyści dla widzów i że w natłoku reklam stacje i tak mogą stracić na oglądalności, ponieważ telewidzowie zwyczajnie się od nich odwrócą.

Będziemy informować o rozwoju sprawy.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj

Źródło: http://wiadomosci.dziennik.pl / zdjęcie główne: maxpixel.net/ Creative Commons Zero