Gotowi na więcej reklam w blokach wieczornych? Komisja Europejska wychodzi z nową propozycją
Jak informuje portal Dziennik.pl, Komisja Europejska wychodzi z nową propozycją, która miałaby zmienić zasady emisji reklam w telewizji. Poznajcie szczegóły.
Jak informuje portal Dziennik.pl, Komisja Europejska wychodzi z nową propozycją, która miałaby zmienić zasady emisji reklam w telewizji. Poznajcie szczegóły.
Zgodnie z informacjami portalu Dziennik.pl, Komisja Europejska planuje wprowadzenie nowych zmian w dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych. Na ich mocy, nadawcy będą mogli działać według nowych, bardziej elastycznych i korzystnych dla nich zasad dotyczących emisji reklam na antenie. Przypomnijmy, że aktualnie przepisy unijne pozwalają na to, by reklama zajmowała maksymalnie 20% czasu antenowego (co przekłada się na 12 minut reklam na godzinę zegarową).
Nowelizacja ma sprawić, że doba zostanie podzielona na następujące trzy części: 6 rano - 18; 18 - północ; północ - 6 rano. W pierwszych dwóch częściach doby limit 20% czasu antenowego pozostanie taki sam - zmieni się jednak sposób jego rozliczania. Przepis o wymiarze 12 minut reklam na godzinę przestanie obowiązywać - teraz to od samego nadawcy będzie zależało, kiedy wyemituje więcej spotów. Nie będzie musiał trzymać się wymogu o 12 minutach - może równie dobrze wyemitować 30 minut reklam na godzinę, jeżeli w rozliczeniu całościowym wciąż nie będą one przekraczać ustalonych 20%. Innymi słowy: nadawca będzie mógł ustalić w jakiej porze dnia zagęścić przekazy reklamowe, a w jakiej z nich zrezygnować. To z kolei może oznaczać, że będą zdarzały się bloki programowe, w których podczas godziny więcej będzie reklam aniżeli właściwej treści oglądanej przez widzów.
Co więcej, w trzeciej części doby - od północy do 6 rano - nie będzie już obowiązywał limit 20%. Wówczas nadawcy będą mogli emitować tyle reklam, ile tylko chcą.
Biorąc pod uwagę, że największą oglądalność stacje notują popołudniami i wieczorami, możemy spodziewać się, że to właśnie wtedy zagęszczone zostałyby przekazy reklamowe. Komisja Europejska, Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej doszły już do porozumienia w tej sprawie, w związku z czym wprowadzenie jej w życie może być tylko kwestią czasu. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego twierdzi, że rząd jest gotowy na przyjęcie zmian w dyrektywie już w drugiej połowie 2018 roku.
Fakt, że nadawcy będą mogli decydować o czasie emisji reklam ma poprawić ich zyski i korzystnie wpłynąć na zarobki stacji. To z kolei ma przełożyć się na posiadanie środków do tego, by tworzyć coraz bardziej atrakcyjną ofertę programową. Pojawiają się jednak głosy mówiące o tym, że nie ma w tym żadnej korzyści dla widzów i że w natłoku reklam stacje i tak mogą stracić na oglądalności, ponieważ telewidzowie zwyczajnie się od nich odwrócą.
Będziemy informować o rozwoju sprawy.
Źródło: http://wiadomosci.dziennik.pl / zdjęcie główne: maxpixel.net/ Creative Commons Zero
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1974, kończy 50 lat
ur. 2003, kończy 21 lat
ur. 1985, kończy 39 lat
ur. 1976, kończy 48 lat
ur. 1937, kończy 87 lat