Firma MEC przeprowadziła badania na temat rozpoznawalności internetowych serwisów wideo w naszym kraju. Dowiedzieliśmy się także, ilu Polaków płaci za filmy i seriale w sieci.
Firma MEC przeprowadziła badania na temat skłonności Polaków do płacenia za wideo w sieci, jak również w kwestii rozpoznawalności poszczególnych serwisów streamingowych w naszym kraju. Wynika z niego, że tylko w przeciągu ostatniego roku znacznie wzrósł odsetek rodaków, którzy są gotowi do ponoszenia opłat za filmy i seriale w Internecie - teraz jest to 35% badanych (w latach 2015-2015 była to jedna czwarta ankietowanych). Co ciekawe, największą skłonność do płacenia wykazują w tej materii najmłodsi internauci, natomiast większość e-widzów woli uiszczać opłaty jedynie za pojedyncze programy, odcinki seriali czy filmy (37%).
Rośnie również rozpoznawalność serwisów streamingowych w naszym kraju. Markę Netflix kojarzy już 52% ankietowanych (i ok. 60% z tych, którzy gotowi są płacić za treści wideo w sieci), natomiast dużym sukcesem może pochwalić się obecna na rodzimym rynku od niedawna firma Showmax - po ledwie dwóch miesiącach pobytu w naszym kraju rozpoznaje ją już 35% badanych (i ok. 40% z gotowych do płacenia). Z kolei Amazon Prime Video jest znany jedynie dla 17% internautów.
Badanie MEC pokazuje, że wymienione wyżej platformy w dalszym ciągu w kwestii rozpoznawalności ustępują pola największym serwisom VOD na polskim rynku, takim jak: Player, Tvp.pl czy Ipla (ostatnią z nich kojarzy 80% ankietowanych). Przypomnijmy jednak, że witryny te umożliwiają dostęp do wielu swoich treści za darmo.
Zobacz także:Czy korzystający z serwisów VOD będą musieli płacić abonament RTV?
Oczywiście powyższe dane w żaden sposób nie przekładają się na faktyczne zachowania Polaków w sieci. Według badań Megapanelu w zeszłym miesiącu Netflix miał 700 tys. realnych użytkowników, podczas gdy przeprowadzający szeroko zakrojoną kampanię promocyjną Showmax - 2,1 mln (w obu przypadkach nie został jednak uwzględniony ruch w samych aplikacjach).