Ilu Polaków chce płacić za wideo w sieci? Rośnie rozpoznawalność Netfliksa
Firma MEC przeprowadziła badania na temat rozpoznawalności internetowych serwisów wideo w naszym kraju. Dowiedzieliśmy się także, ilu Polaków płaci za filmy i seriale w sieci.
Firma MEC przeprowadziła badania na temat rozpoznawalności internetowych serwisów wideo w naszym kraju. Dowiedzieliśmy się także, ilu Polaków płaci za filmy i seriale w sieci.
Firma MEC przeprowadziła badania na temat skłonności Polaków do płacenia za wideo w sieci, jak również w kwestii rozpoznawalności poszczególnych serwisów streamingowych w naszym kraju. Wynika z niego, że tylko w przeciągu ostatniego roku znacznie wzrósł odsetek rodaków, którzy są gotowi do ponoszenia opłat za filmy i seriale w Internecie - teraz jest to 35% badanych (w latach 2015-2015 była to jedna czwarta ankietowanych). Co ciekawe, największą skłonność do płacenia wykazują w tej materii najmłodsi internauci, natomiast większość e-widzów woli uiszczać opłaty jedynie za pojedyncze programy, odcinki seriali czy filmy (37%).
Rośnie również rozpoznawalność serwisów streamingowych w naszym kraju. Markę Netflix kojarzy już 52% ankietowanych (i ok. 60% z tych, którzy gotowi są płacić za treści wideo w sieci), natomiast dużym sukcesem może pochwalić się obecna na rodzimym rynku od niedawna firma Showmax - po ledwie dwóch miesiącach pobytu w naszym kraju rozpoznaje ją już 35% badanych (i ok. 40% z gotowych do płacenia). Z kolei Amazon Prime Video jest znany jedynie dla 17% internautów.
Badanie MEC pokazuje, że wymienione wyżej platformy w dalszym ciągu w kwestii rozpoznawalności ustępują pola największym serwisom VOD na polskim rynku, takim jak: Player, Tvp.pl czy Ipla (ostatnią z nich kojarzy 80% ankietowanych). Przypomnijmy jednak, że witryny te umożliwiają dostęp do wielu swoich treści za darmo.
Zobacz także: Czy korzystający z serwisów VOD będą musieli płacić abonament RTV?
Oczywiście powyższe dane w żaden sposób nie przekładają się na faktyczne zachowania Polaków w sieci. Według badań Megapanelu w zeszłym miesiącu Netflix miał 700 tys. realnych użytkowników, podczas gdy przeprowadzający szeroko zakrojoną kampanię promocyjną Showmax - 2,1 mln (w obu przypadkach nie został jednak uwzględniony ruch w samych aplikacjach).
Źródło: MEC, wirtualnemedia.pl/ zdjęcie główne: cinematografo.it
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat