Wyniki oglądalności seriali Netflixa są przeważnie tajemnicą. Jednak firma Nielsen, która odpowiada za mierzenie oglądalności w telewizji, podała wyniki 2. sezonu Stranger Things.
Netflix oficjalnie nie ogłasza wyników oglądalności ani nie potwierdza efektów analiz firmy Nielsen. Ci natomiast ogłaszają, że premierę 2. sezonu
Stranger Things obejrzało do tej pory 15,8 mln widzów w samych Stanach Zjednoczonych. Z tego aż 11 mln widzów należy do grupy docelowej 18-49.
Według ich danych 361 tysięcy subskrybentów Netflixa obejrzało cały sezon w ciągu 24 godzin. Co ciekawe, twierdzą, że do dziś jedynie 4,6 mln Amerykanów obejrzało cały sezon.
Tak wyglądają wyniki oglądalności pozostałych odcinków:
- Chapter Two — 13,7 mln widzów, 9,6 mln osób w grupie docelowej 18-49
- Chapter Three — 11,6 mln widzów, 8,1 mln osób w grupie docelowej 18-49
- Chapter Four — 9.3 mln widzów; 6.6 mln osób w grupie docelowej 18-49
- Chapter Five — 8 mln widzów; 5,6 mln osób w grupie docelowej 18-49
- Chapter Six — 6,4 mln widzów, 4,5 mln osób w grupie docelowej 18-49
- Chapter Seven — 5,3 mln widzów, 3,7 mln osób w grupie docelowej 18-49
- Chapter Eight — 4,9 mln widzów, 3,4 mln osób w grupie docelowej 18-49
- Chapter Nine — 4,6 mln widzów, 3,2 mln osób w grupie docelowej 18-49
Grupa docelowa w przypadku Netflixa jest jedynie ciekawostką. W amerykańskiej telewizji jest ona ważna z punktu widzenia sprzedaży reklam.
Brian Fuhrer z Nielsena twierdzi, że wykorzystali tę samą metodologię co w przypadku mierzenie oglądalności seriali telewizyjnych. Uważa, że jeśli postawimy obok siebie wyniki z platformy VOD i z telewizji, można dostrzec odpowiednie relacje, które pozwalają lepiej zrozumieć działanie.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h