Nowinek dotyczących gry jest naprawdę sporo i można sobie już mniej więcej wyobrazić, jak będzie wyglądało "Inquisition". Jeśli jesteście ciekawi, co szykują dla was twórcy, to pełną listę znajdziecie poniżej.
- nie tylko postać będzie się rozwijała, ale także nasza armia. Metod na to będzie kilka: wykonywanie zadań, szantaże, poznawanie starożytnej wiedzy, zdobywanie pradawnych reliktów, odkrywanie sekretów, nawiązywanie znajomości etc. W czym pomocna jest armia? Mając tylko kilku podwładnych możemy nie zostać wpuszczeni do danego zamku, ale dysponując armią nic nie stoi na przeszkodzie, by go zdobyć;
- czy w grze znajdzie się multiplayer? Odpowiedź BioWare: Pokochaliśmy tryb wieloosobowy z Mass Effect 3. Zwyczajnie nim pozamiatali;
- świat podzielony jest na części rozrzucone po różnych krainach, ale każda jest ogromna i pozwala na eksplorację. Postęp nie będzie liczony za pomocą liczby ukończonych misji, ale poprzez siłę twojej inkwizycji. Eksploracja będzie więc niezbędna do zwiększenia naszej armii. Przypomnijcie sobie pierwszy akt z "DA2", kiedy musieliście zgromadzić tony złota, to coś w tym stylu, tylko na większą skalę, z większą swobodą w tym, co robimy i tyczy się całej gry. Wszelki buffing związany z inkwizycją nie zazębia się z mechaniką rozwoju naszej postaci, jak to było w przypadku złota, nie musimy więc z tego rezygnować, aby zaoszczędzić pieniądze. Możemy robić, co chcemy i zwiedzać miejsca, które chcemy i wciąż ukończyć grę;
- zwiększona zostanie różnorodność. Będzie to coś na wzór tradycyjnej gry z otwartym światem, w której występują różne rodzaje zadań;
- mapa rozciąga się od Wschodniego Ferelden po Zachodnie Orlais. Każda z lokacji jest większa od tego, co studio stworzyło do tej pory;
- natkniemy się na różne potwory, które będzie można "osiodłać" w celu szybszego przemierzenia rozległych miejscówek. Otoczenie pozwoli na wiele rzeczy;
- interakcja z otoczeniem jest jednym z elementów, na którym skupili się twórcy. Dla przykładu magowie mogą naprawiać mosty, a z opuszczonych fortów możemy uczynić bazę dla naszej inkwizycji;
- sterowanie na PC będzie dostosowane do komputerów, w przeciwieństwie do "DA2";
- przebieg walki ma być mniej losowy, a bardziej przemyślany. Powróci bardziej taktyczne podejście do potyczek, oparte w dużej mierze na zgraniu drużyny;
- zmniejszona zostanie prędkość ataków, bardziej istotne jest zaprojektowanie potworów tak, by zmuszały gracza do eksploracji pola walki i podejmowania mądrych decyzji;
- mashowanie przycisków odejdzie w zapomnienie, od teraz ważna jest obserwacja i odpowiednie reagowanie;
- przewagą wroga nie będzie liczebność, zamiast tego każdy z przeciwników będzie miał inną specjalizację i będą ze sobą współpracować, wymuszając na graczu odpowiednie strategie;
- przeciwnicy nie będą już pojawiać się znikąd, po to tylko, by przedłużyć potyczkę;
- wersja PC będzie zoptymalizowana;
- otoczenie nie będzie się powtarzać i gracze nie odniosą wrażenia, że przemierzają podobne miejscówki. Lokacje mają być zróżnicowane - w demie znalazły się bagna, pustyni, pasmo górskie;
- pojawi się wiele ukrytych rzeczy do znalezienia: lochów, jaskiń, zwłok itp., które uruchomią questy poboczne;
- spory nacisk na eksplorację, poniekąd wzorem "Baldur's Gate" - wiele miejscówek będzie miało własną historię;
- poziom doświadczenia potworów i smoków nie rośnie wraz z rozwojem naszej postaci. Niektórzy przeciwnicy są po prostu tak silni, że wpierw trzeba dopakować herosa i wrócić zmierzyć się z nimi później;
- częściowo zniszczalne otoczenie;
- klasa wojownika wyposażona będzie w łańcuch pozwalający przyciągać wrogów;
- pogoda wpłynie na eksplorację: ulewy - błotniste podłoże spowalniające nasze akcje, burze piaskowe - są w stanie zranić i trzeba szukać schronienia;
- do naszej drużyny dołączy nowy mag - Vivienne, a także Varric i Cassandra;
- Aveline i Leliana prawdopodobnie powrócą;
- duże lokacje mają być interesujące - zbocza, wzniesienia, skały. Postać otrzyma dodatkowe animacje do pokonywania każdej z przeszkód. Łatwość poruszania się ma być kluczowa;
- Morrigan nie jest członkiem drużyny, ale rola tej postaci nie ogranicza się także do cameo;
- zbieranie zasobów, z których stworzymy zbroje dla siebie i członków drużyny;
- trzy klasy do wyboru: wojownik, łotrzyk, mag i przynajmniej tyle samo ras;
- nasze rasowe wybory odzwierciedlają interakcje z innymi. Dla przykładu, możemy prześladować elfy, ale wówczas nie zostaniemy wpuszczeni do ich enklawy;
- templariusze nie uznają naszej inkwizycji i musimy ich przekonać do siebie w inny, bardziej dosadny sposób;
- z dużym prawdopodobieństwem będziemy dysponować własnym zamkiem lub inną bazą operacyjną;
- powróci koło dialogowe;
- wiele kwestii fabularnych zostanie wyjaśnionych, jak chociażby motyw Morrigan czy Flemeth;
- przeniesienie save'ów z poprzednich części do "Inquisition", tak aby podjęte wcześniej decyzje nie pozostały bez wpływu na grę;