Masa szczegółów dotyczących „Dragon Age: Inquisition”
Wraz z nowym numerem magazynu Game Informer pojawiła się masa informacji dotyczących najnowszej odsłony serii "Dragon Age". Wszystkie naturalnie ostatecznie trafiły do sieci.
Wraz z nowym numerem magazynu Game Informer pojawiła się masa informacji dotyczących najnowszej odsłony serii "Dragon Age". Wszystkie naturalnie ostatecznie trafiły do sieci.
Nowinek dotyczących gry jest naprawdę sporo i można sobie już mniej więcej wyobrazić, jak będzie wyglądało "Inquisition". Jeśli jesteście ciekawi, co szykują dla was twórcy, to pełną listę znajdziecie poniżej.
- nie tylko postać będzie się rozwijała, ale także nasza armia. Metod na to będzie kilka: wykonywanie zadań, szantaże, poznawanie starożytnej wiedzy, zdobywanie pradawnych reliktów, odkrywanie sekretów, nawiązywanie znajomości etc. W czym pomocna jest armia? Mając tylko kilku podwładnych możemy nie zostać wpuszczeni do danego zamku, ale dysponując armią nic nie stoi na przeszkodzie, by go zdobyć;
- czy w grze znajdzie się multiplayer? Odpowiedź BioWare: Pokochaliśmy tryb wieloosobowy z Mass Effect 3. Zwyczajnie nim pozamiatali;
- świat podzielony jest na części rozrzucone po różnych krainach, ale każda jest ogromna i pozwala na eksplorację. Postęp nie będzie liczony za pomocą liczby ukończonych misji, ale poprzez siłę twojej inkwizycji. Eksploracja będzie więc niezbędna do zwiększenia naszej armii. Przypomnijcie sobie pierwszy akt z "DA2", kiedy musieliście zgromadzić tony złota, to coś w tym stylu, tylko na większą skalę, z większą swobodą w tym, co robimy i tyczy się całej gry. Wszelki buffing związany z inkwizycją nie zazębia się z mechaniką rozwoju naszej postaci, jak to było w przypadku złota, nie musimy więc z tego rezygnować, aby zaoszczędzić pieniądze. Możemy robić, co chcemy i zwiedzać miejsca, które chcemy i wciąż ukończyć grę;
- zwiększona zostanie różnorodność. Będzie to coś na wzór tradycyjnej gry z otwartym światem, w której występują różne rodzaje zadań;
- mapa rozciąga się od Wschodniego Ferelden po Zachodnie Orlais. Każda z lokacji jest większa od tego, co studio stworzyło do tej pory;
- natkniemy się na różne potwory, które będzie można "osiodłać" w celu szybszego przemierzenia rozległych miejscówek. Otoczenie pozwoli na wiele rzeczy;
- interakcja z otoczeniem jest jednym z elementów, na którym skupili się twórcy. Dla przykładu magowie mogą naprawiać mosty, a z opuszczonych fortów możemy uczynić bazę dla naszej inkwizycji;
- sterowanie na PC będzie dostosowane do komputerów, w przeciwieństwie do "DA2";
- przebieg walki ma być mniej losowy, a bardziej przemyślany. Powróci bardziej taktyczne podejście do potyczek, oparte w dużej mierze na zgraniu drużyny;
- zmniejszona zostanie prędkość ataków, bardziej istotne jest zaprojektowanie potworów tak, by zmuszały gracza do eksploracji pola walki i podejmowania mądrych decyzji;
- mashowanie przycisków odejdzie w zapomnienie, od teraz ważna jest obserwacja i odpowiednie reagowanie;
- przewagą wroga nie będzie liczebność, zamiast tego każdy z przeciwników będzie miał inną specjalizację i będą ze sobą współpracować, wymuszając na graczu odpowiednie strategie;
- przeciwnicy nie będą już pojawiać się znikąd, po to tylko, by przedłużyć potyczkę;
- wersja PC będzie zoptymalizowana;
- otoczenie nie będzie się powtarzać i gracze nie odniosą wrażenia, że przemierzają podobne miejscówki. Lokacje mają być zróżnicowane - w demie znalazły się bagna, pustyni, pasmo górskie;
- pojawi się wiele ukrytych rzeczy do znalezienia: lochów, jaskiń, zwłok itp., które uruchomią questy poboczne;
- spory nacisk na eksplorację, poniekąd wzorem "Baldur's Gate" - wiele miejscówek będzie miało własną historię;
- poziom doświadczenia potworów i smoków nie rośnie wraz z rozwojem naszej postaci. Niektórzy przeciwnicy są po prostu tak silni, że wpierw trzeba dopakować herosa i wrócić zmierzyć się z nimi później;
- częściowo zniszczalne otoczenie;
- klasa wojownika wyposażona będzie w łańcuch pozwalający przyciągać wrogów;
- pogoda wpłynie na eksplorację: ulewy - błotniste podłoże spowalniające nasze akcje, burze piaskowe - są w stanie zranić i trzeba szukać schronienia;
- do naszej drużyny dołączy nowy mag - Vivienne, a także Varric i Cassandra;
- Aveline i Leliana prawdopodobnie powrócą;
- duże lokacje mają być interesujące - zbocza, wzniesienia, skały. Postać otrzyma dodatkowe animacje do pokonywania każdej z przeszkód. Łatwość poruszania się ma być kluczowa;
- Morrigan nie jest członkiem drużyny, ale rola tej postaci nie ogranicza się także do cameo;
- zbieranie zasobów, z których stworzymy zbroje dla siebie i członków drużyny;
- trzy klasy do wyboru: wojownik, łotrzyk, mag i przynajmniej tyle samo ras;
- nasze rasowe wybory odzwierciedlają interakcje z innymi. Dla przykładu, możemy prześladować elfy, ale wówczas nie zostaniemy wpuszczeni do ich enklawy;
- templariusze nie uznają naszej inkwizycji i musimy ich przekonać do siebie w inny, bardziej dosadny sposób;
- z dużym prawdopodobieństwem będziemy dysponować własnym zamkiem lub inną bazą operacyjną;
- powróci koło dialogowe;
- wiele kwestii fabularnych zostanie wyjaśnionych, jak chociażby motyw Morrigan czy Flemeth;
- przeniesienie save'ów z poprzednich części do "Inquisition", tak aby podjęte wcześniej decyzje nie pozostały bez wpływu na grę;
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat