Zakończył się proces beta testów Minecrafta RTX. Teraz każdy posiadacz karty NVIDII z linii RTX będzie mógł odpalić tę grę w trybie śledzenia promieni świetlnych, który zauważalnie poprawi jej oprawę wizualną.
Po ośmiu miesiącach po rozpoczęciu testów ulepszona wersja
Minecrafta na Windowsa 10 trafiła do powszechnego dostępu. Tym samym technologia ray tracingu na dobre zadomowiła się w pecetowej odsłonie tego tytułu. Aby skorzystać ze śledzenia promieni świetlnych, należy dysponować wydajnym komputerem z kartą NVIDIA RTX na pokładzie. Dzięki temu będziemy w stanie wzbogacić grę Mojangu o realistycznie wyglądające efekty świetlne: rozbłyski, refleksy czy cienie generowane w czasie rzeczywistym.
Dodanie do
Minecrafta ray tracingu nie sprawi, że ta wiekowa gra straci swój charakterystyczny sznyt. To wciąż ten sam tytuł o budowaniu świata z kanciastych bloków, tyle że w uwspółcześnionej odsłonie.
Poniższy materiał prezentuje, jak Minecraft RTX prezentuje się w pełnej krasie:
Warto zauważyć, że tryb RTX nie podzieli społeczności gracze korzystający ze śledzenia promieni świetlnych będą mogli bawić się na tych samych serwerach, co inni. Gracze z wyłączoną funkcją zobaczą po prostu standardowe tekstury a nie te opracowane z myślą o ray tracingu.
Aby każdy mógł przekonać się, z czym wiąże się wdrożenie nowej technologii do gry, zespół
Minecrafta we współpracy z NVIDIĄ przygotował specjalne mapy z serii RTX, które mają uwypuklić wszystkie zalety śledzenia promieni świetlnych. Z okazji premiery ulepszonego
Minecrafta dodano do zasobów nową mapę, Colosseum RTX, a w niedalekiej przyszłości na rynek trafi kolejna darmowa mapa od NVIDII, Dungeon Dash RTX.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h