Jak donosi portal Wirtualne Media spada czas oglądania telewizji wśród młodych widzów w Europie. Przedstawiciele tej grupy wolą sięgać po alternatywne treści wideo.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez agencję mediową Wavemaker, średni, dobowy czas spędzany przez osoby w wieku 13-29 lat przed telewizją tradycyjną w Polsce, wyniósł w pierwszym kwartale 2018 roku 122 minuty, czyli o 7 minut mniej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Największe spadki można odnotować w Europie Zachodniej i Skandynawii, gdzie wielką popularnością cieszą się płatne serwisy e-wideo. W Europie Wschodniej i Środkowej te spadki są mniejsze ze względu na jeszcze nie dużą popularność platform SVOD. Jak wynika z analizy, tam, gdzie serwisy SVOD stały się usługą masową, notuje się spory spadek widzów, jeśli chodzi o tradycyjną telewizję. Wiąże się to również z jakością treści, szczególnie gdy na zlecenie platformy powstaje lokalna produkcja, stając się kołem zamachowym dla potencjalnych użytkowników.
W wyniku tego telewizja tradycyjna stała się mało atrakcyjna dla reklamodawców, na rzecz platform, które jednak są zamknięte na reklamodawców. Ten paradoks tłumaczy Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.
Telewizja traci obecnie głównie na rzecz platform zamkniętych dla reklamodawców, a więc takich, które nie są w tym obszarze jej konkurencją. Zabierają jednak telewizji czas i zasięg, a więc jej kluczowe benefity jako medium reklamowego.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h