Młodzi widzowie przestają oglądać telewizję. Serwisy SVOD rosną w siłę
Jak donosi portal Wirtualne Media spada czas oglądania telewizji wśród młodych widzów w Europie. Przedstawiciele tej grupy wolą sięgać po alternatywne treści wideo.
Jak donosi portal Wirtualne Media spada czas oglądania telewizji wśród młodych widzów w Europie. Przedstawiciele tej grupy wolą sięgać po alternatywne treści wideo.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez agencję mediową Wavemaker, średni, dobowy czas spędzany przez osoby w wieku 13-29 lat przed telewizją tradycyjną w Polsce, wyniósł w pierwszym kwartale 2018 roku 122 minuty, czyli o 7 minut mniej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Największe spadki można odnotować w Europie Zachodniej i Skandynawii, gdzie wielką popularnością cieszą się płatne serwisy e-wideo. W Europie Wschodniej i Środkowej te spadki są mniejsze ze względu na jeszcze nie dużą popularność platform SVOD. Jak wynika z analizy, tam, gdzie serwisy SVOD stały się usługą masową, notuje się spory spadek widzów, jeśli chodzi o tradycyjną telewizję. Wiąże się to również z jakością treści, szczególnie gdy na zlecenie platformy powstaje lokalna produkcja, stając się kołem zamachowym dla potencjalnych użytkowników.
W wyniku tego telewizja tradycyjna stała się mało atrakcyjna dla reklamodawców, na rzecz platform, które jednak są zamknięte na reklamodawców. Ten paradoks tłumaczy Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.
Źródło: wirtualnemedia.pl/zdjęcie główne: Netflix
naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1990, kończy 35 lat
ur. 1976, kończy 49 lat
ur. 1982, kończy 43 lat
ur. 1961, kończy 64 lat
ur. 1977, kończy 48 lat