

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez agencję mediową Wavemaker, średni, dobowy czas spędzany przez osoby w wieku 13-29 lat przed telewizją tradycyjną w Polsce, wyniósł w pierwszym kwartale 2018 roku 122 minuty, czyli o 7 minut mniej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Największe spadki można odnotować w Europie Zachodniej i Skandynawii, gdzie wielką popularnością cieszą się płatne serwisy e-wideo. W Europie Wschodniej i Środkowej te spadki są mniejsze ze względu na jeszcze nie dużą popularność platform SVOD. Jak wynika z analizy, tam, gdzie serwisy SVOD stały się usługą masową, notuje się spory spadek widzów, jeśli chodzi o tradycyjną telewizję. Wiąże się to również z jakością treści, szczególnie gdy na zlecenie platformy powstaje lokalna produkcja, stając się kołem zamachowym dla potencjalnych użytkowników.
W wyniku tego telewizja tradycyjna stała się mało atrakcyjna dla reklamodawców, na rzecz platform, które jednak są zamknięte na reklamodawców. Ten paradoks tłumaczy Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.
Źródło: wirtualnemedia.pl/zdjęcie główne: Netflix


