Ostatnie miesiące przyniosły gigantyczne wzrosty na rynku usług streamingowych. Pandemia koronawirusa przyciągnęła do nich miliony nowych klientów, a serwis Visual Capitalist wskazał, które z nich zyskały najwięcej.
Wejście Netflixa na rynek internetowych platform filmowych napędziło rewolucję technologiczną, która zaowocowała dynamicznym rozkwitem usług streamingowych. Platforma zarządzana przez Reeda Hastingsa stała się symbolem sprawnie funkcjonującego serwisu subskrypcyjnego i dowodem na to, że można przywiązać do siebie klienta za pomocą abonamentu na dostęp treści online.
W ślad za Netflixem poszły inne firmy z szeroko pojętego rynku technologicznego i obecnie z takiego modelu biznesowego korzystają nie tylko korporacje z branży filmowej czy muzycznej. W ramach abonamentu możemy korzystać m.in. z dostępu do treści premium na stronach informacyjnych, narzędzi biurowych czy graficznych. A w obliczu pandemii koronawirusa zainteresowanie serwisami subskrypcyjnymi gwałtownie wzrosło, gdyż w domowej izolacji chętniej sięgamy po filmy czy muzykę online.
Serwis Visual Capitalist postanowił przyjrzeć się, jak ostatnie miesiące wpłynęły na kondycję branży streamingowej w oparciu o raport
Global Digital Subscription Snapshot 2020 Q4 autorstwa analityków z firmy FIPP. W poniższym zestawieniu publikujemy ranking serwisów filmowych i muzycznych z najwyższą liczbą subskrybentów w skali globalnej:
Pierwsze trzy miejsca na liście nie stanowią większego zaskoczenia, gdyż to Netflix, Amazon i Spotify od lat kształtują rynek serwisów streamingowych. Szósta pozycja Disney+ też nie powinna dziwić, zwłaszcza jeśli przeanalizujemy dynamikę wzrostu poszczególnych platform. W ciągu roku Netflix poszerzył swoją bazę klientów o 52 miliony subskrybentów, a w tym samym czasie Disney+ przyciągnął do siebie aż 95 milionów subskrybentów, zaczynając podbój rynku VoD od zera.
A do tej puli powinniśmy doliczyć jeszcze 19 milionów użytkowników Holstara - po przejęciu serwisu przez Disney+ jego użytkownicy również mogą korzystać z oferty platformy Myszki Miki. Świetnie wypadł także Amazon Prime Video, gdyż w ciągu roku podwoił swoją widownię, co pozwoliło mu wybić się na drugie miejsce w rankingu i prześcignąć takie usługi jak Spotify, Tencent Video czy Youku, które w ubiegłorocznym zestawieniu wyprzedzały tę platformę.
Spośród nowych graczy zdecydowanie najgorzej prezentuje się Apple TV+. Z 10 milionami subskrybentów uplasował się na odległym 22 miejscu w rankingu.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h