Wejście Netflixa na rynek internetowych platform filmowych napędziło rewolucję technologiczną, która zaowocowała dynamicznym rozkwitem usług streamingowych. Platforma zarządzana przez Reeda Hastingsa stała się symbolem sprawnie funkcjonującego serwisu subskrypcyjnego i dowodem na to, że można przywiązać do siebie klienta za pomocą abonamentu na dostęp treści online. W ślad za Netflixem poszły inne firmy z szeroko pojętego rynku technologicznego i obecnie z takiego modelu biznesowego korzystają nie tylko korporacje z branży filmowej czy muzycznej. W ramach abonamentu możemy korzystać m.in. z dostępu do treści premium na stronach informacyjnych, narzędzi biurowych czy graficznych. A w obliczu pandemii koronawirusa zainteresowanie serwisami subskrypcyjnymi gwałtownie wzrosło, gdyż w domowej izolacji chętniej sięgamy po filmy czy muzykę online. Serwis Visual Capitalist postanowił przyjrzeć się, jak ostatnie miesiące wpłynęły na kondycję branży streamingowej w oparciu o raport Global Digital Subscription Snapshot 2020 Q4 autorstwa analityków z firmy FIPP. W poniższym zestawieniu publikujemy ranking serwisów filmowych i muzycznych z najwyższą liczbą subskrybentów w skali globalnej:
Źródło: Pandora
+19 więcej
Pierwsze trzy miejsca na liście nie stanowią większego zaskoczenia, gdyż to Netflix, Amazon i Spotify od lat kształtują rynek serwisów streamingowych. Szósta pozycja Disney+ też nie powinna dziwić, zwłaszcza jeśli przeanalizujemy dynamikę wzrostu poszczególnych platform. W ciągu roku Netflix poszerzył swoją bazę klientów o 52 miliony subskrybentów, a w tym samym czasie Disney+ przyciągnął do siebie aż 95 milionów subskrybentów, zaczynając podbój rynku VoD od zera. A do tej puli powinniśmy doliczyć jeszcze 19 milionów użytkowników Holstara - po przejęciu serwisu przez Disney+ jego użytkownicy również mogą korzystać z oferty platformy Myszki Miki. Świetnie wypadł także Amazon Prime Video, gdyż w ciągu roku podwoił swoją widownię, co pozwoliło mu wybić się na drugie miejsce w rankingu i prześcignąć takie usługi jak Spotify, Tencent Video  czy Youku, które w ubiegłorocznym zestawieniu wyprzedzały tę platformę. Spośród nowych graczy zdecydowanie najgorzej prezentuje się Apple TV+. Z 10 milionami subskrybentów uplasował się na odległym 22 miejscu w rankingu.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj