Choć serwis Disney+ zaliczył świetny start, nadal nie jest w stanie na równi konkurować z Netflixem pod względem platformy VoD pierwszego wyboru.
Po czterech miesiącach od premiery Disney+ z usługi korzysta już 28 milionów osób, a spora część nich opłaca także abonament konkurencyjnego Netflixa. Zespół odpowiedzialny za rozwój aplikacji Reelgood do monitoringu streamingowych serwisów wideo postanowił zbadać, jak wspomniane platformy są postrzegane przez użytkowników i która wykazuje większy potencjał. Zamiast jednak analizować przyrost bądź liczbę subskrybentów, przeanalizowano zachowanie tych, którzy korzystają z obu jednocześnie.
Jak się okazało, mimo zaskakująco dobrego startu, Disney+ nie jest platformą pierwszego wyboru. Wśród subskrybentów obu platform po Netflixa częściej sięga aż 74,8% badanych, a tylko 25,2% chętnej korzysta z oferty Disney+.
Co ciekawe, proporcje te ulegają zauważalnym zmianom, kiedy ten drugi serwis udostępnia nowe odcinki swoich produkcji. W tych momentach Disney+ staje się platformą pierwszego wyboru nawet dla 40% użytkowników. Z kolei w okresie posuchy, kiedy na platformie brakuje nowości, wskaźnik ten zalicza gwałtowny spadek, pod koniec stycznia oscylował w okolicy 10%.
Z badań Reelgood można wywnioskować, że Disney+ ma co prawda spory potencjał, ale dopóki liczba oryginalnych produkcji nie zwiększy się, a w serwisie nie zaczną regularnie pojawiać się nowe treści, firma nie ma szans, aby na równi rywalizować z Netflixem. W zestawieniu 50 najlepszych seriali telewizyjnych od Reelgood znalazły się tylko dwie pozycje z platformy Disney+:
The Mandalorian oraz
Simpsonowie.
Znacznie lepiej radzą sobie za to filmy, gdyż tu aż trzy produkcje załapały się do pierwszej dziesiątki.
Avengers: Koniec gry zajął siódme miejsce,
Avengers dziewiąte, a
Gwiezdne wojny: Część IV - Nowa nadzieja dziesiąte. Co więcej aż 21 spośród 50 najchętniej oglądanych filmów według Reelgood pochodzi z tej platformy.
Filmy nie będą jednak w stanie podkopać pozycji Netflixa na rynku VoD. Do tego potrzebne są seriale, które regularnie będą przyciągać do platformy nowych i stałych użytkowników.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h