Netflix. To się nigdy nie uda to książka Marca Randolpha, który opisuje narodziny Netfliksa. Od dzisiaj w księgarniach.
W 1997 roku mało kto wierzył w to, że internetowa wypożyczalnia DVD okaże się wielkim sukcesem. Nie stało się to szybko, ale po wielu latach prób, zmian i modyfikacji,
Marc Randolph osiągnął to, co zamierzał – stworzył coś absolutnie unikatowego w skali świata. Teraz o początkach platformy Netflix postanowił opowiedzieć w książce
Netflix. To się nigdy nie uda, która właśnie trafia do księgarni w całej Polsce nakładem Wydawnictwa SQN.
Wejdź na
dedykowaną stronę książki i dowiedz się więcej:
- przeczytaj darmowy fragment książki o pierwszym dniu uruchomienia platformy;
- zobacz, czego dowiesz się z lektury;
- zamów książki w przedsprzedaży z ebookiem gratis!
O książce:
Idea, wiara i przekonanie. Opowieść o tym, jak powstawał Netflix
Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
Teraz, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, ale na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się uda.
Ta książka jest nie tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?
Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.
Autor: Marc Randolph
Tytuł oryginału:
That Will Never Work. The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea
Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik
Data wydania: 20 maja 2020
Liczba stron: 424
Sugerowana cena detaliczna: 44,99 zł
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h