Netflix. To się nigdy nie uda. Premiera książki o początkach giganta streamingu
Netflix. To się nigdy nie uda to książka Marca Randolpha, który opisuje narodziny Netfliksa. Od dzisiaj w księgarniach.
Netflix. To się nigdy nie uda to książka Marca Randolpha, który opisuje narodziny Netfliksa. Od dzisiaj w księgarniach.
W 1997 roku mało kto wierzył w to, że internetowa wypożyczalnia DVD okaże się wielkim sukcesem. Nie stało się to szybko, ale po wielu latach prób, zmian i modyfikacji, Marc Randolph osiągnął to, co zamierzał – stworzył coś absolutnie unikatowego w skali świata. Teraz o początkach platformy Netflix postanowił opowiedzieć w książce Netflix. To się nigdy nie uda, która właśnie trafia do księgarni w całej Polsce nakładem Wydawnictwa SQN.
Wejdź na dedykowaną stronę książki i dowiedz się więcej:
- przeczytaj darmowy fragment książki o pierwszym dniu uruchomienia platformy;
- zobacz, czego dowiesz się z lektury;
- zamów książki w przedsprzedaży z ebookiem gratis!
O książce:
Idea, wiara i przekonanie. Opowieść o tym, jak powstawał Netflix
Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymywanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.
Teraz, przy blisko 170 milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, ale na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w swój biznes, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli wszyscy wokół mówią, że to się uda.
Ta książka jest nie tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także odpowiedź na fundamentalne pytania o podejmowanie ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?
Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. Netflix. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych lekcji przedsiębiorczości.
Autor: Marc Randolph
Tytuł oryginału: That Will Never Work. The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea
Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik
Data wydania: 20 maja 2020
Liczba stron: 424
Sugerowana cena detaliczna: 44,99 zł
Źródło: SQN
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1960, kończy 64 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1967, kończy 57 lat