Według firmy analitycznej BMO Capital Markets w 2020 roku Netflix może przeznaczyć na nowe treści nawet 17,3 miliarda dolarów. To o kilka miliardów więcej, niż wydano na ten cel w 2019 roku, kiedy platforma zainwestowała 15,3 miliarda. A to dopiero początek – przy bieżącej dynamice wzrostu wydatków do 2028 nakłady na treści mogą wzrosnąć do 23 miliardów dolarów w skali roku.

Raport ukazał się tuż przed omówieniem ostatniego kwartału finansowego Netflixa, jednego z najtrudniejszych okresów w historii firmy. To pod koniec 2019 roku na rynek VoD weszło dwóch dużych graczy, Disney+ oraz Apple TV+, którzy mogą nieźle namieszać w branży. 21 stycznia dowiemy się, jak ich debiut wpłynął na pozycję Netflixa. My nadal jesteśmy przekonani, że narracja o wyniszczającej „wojnie streamingowej” jest błędna, gdyż w tej wojnie będzie wielu zwycięzców – napisał Dan Salmon z BMO w nocie podsumowującej raport. Analityk sugeruje, że nadal opłaca się kupować akcje wszystkich topowych firm z sektora VoD, gdyż tu wszyscy okażą się zwycięzcami. Dodatkowe miliardy wydane przez Netflixa na nowe produkcje z pewnością podkręcą rywalizację na rynku. Ale największą niewiadomą pozostaje to, czy zwiększone środki przełożą się na większą liczbę nowych produkcji czy zwiększenie budżetu tych najbardziej obiecujących.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj