Netflix nie może narzekać na popularność w naszym kraju. W trakcie pierwszej fali pandemii platforma przyciągnęła do siebie rekordową liczbę użytkowników. Według danych Gemius/PBI w kwietniu 2020 roku korzystało z niej 5,38 mln polskich internautów. Tamten rekord przeszedł jednak do historii – w listopadzie serwis przyciągnął aż 5,98 mln użytkowników z naszego kraju i wypracował zasięg rzędu 20,59%, dystansując tym samym swoich konkurentów. W tym miejscu warto zauważyć, że nie są to dane oficjalne, kalkulacje pochodzące z badania oglądalności. Amerykańska korporacja nie zdradza bowiem, ilu subskrybentów z Polski opłaca abonament, dlatego możemy liczyć wyłącznie na dane analityczne. Według ekspertów z Comapritech pod koniec marca platforma mogła pochwalić się 880 tys. subskrybentów z naszego kraju. Tak duże rozbieżności pomiędzy danymi Comapritech i Gemius/PBI wynikają m.in. z faktu, że z jednego konta może korzystać kilka osób. A jak rekordowy Netflix wypada na tle innych branżowych graczy? Drugi serwis na liście, Player.pl, przyciągnął w listopadzie 3,9 mln użytkowników i wypracował zasięg rzędu 13,44%. Podium zamyka zaś CDA Premium z wynikiem 3,8 mln użytkowników oraz zasięgiem 13,12%. Pełna lista najpopularniejszych platform VoD w Polsce prezentuje się następująco:
  • Netflix – 5,9 mln (20,59%)
  • Player.pl – 3,9 mln (13,44%)
  • CDA Premium – 3,8 mln (13,21%)
  • WP – 3,5 mln (12,14%)
  • TVP VOD – 3 mln (10,36%)
  • HBO GO – 2,82 mln (9,71%)
  • vod.pl – 2,08 mln (7,15%)
  • Canalplus.com  – 1,85 mln (6,37%)
  • Ipla – 1,68 mln (5,79%)
  • Prime Video – 845 tys (2,91%)
Powyższe dane warto zestawić z październikowym badaniem, aby mieć pełny obraz zmian, jakie zachodzą na rynku VoD. W ciągu miesiąca Netflix zyskał bowiem aż 612,4 tys. użytkowników z Polski i zauważalnie zwiększył swoją przewagę nad drugim serwisem w zestawieniu, Player.pl. W tym samym okresie wspomniany portal zaliczył duży spadek widzów. W listopadzie z Player.pl odpłynęło 259,8 tys. odbiorców. Ale Netflix nie był jedyną usługą, która w listopadzie zanotowała duże wzrosty. W ciągu ostatnich tygodni liczba użytkowników CDA Premium zwiększyła się o 689,5 tys., HBO GO o 544,3 tys., a Canalplus.com aż o 784,1 tys. Tym samym ten ostatni serwis prześcignął Iplę pod kątem liczby użytkowników, od której w ostatnim czasie odeszły 335 tys. widzów. Niewielki spadek odbiorców (53,8 tys.) zanotowała w listopadzie również platforma vod.pl.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj