NVIDIA wraz z firmą Komputronik zaprosiła polskich twórców, dziennikarzy oraz producentów sprzętu na specjalne wydarzenie w warszawskiej galerii MYSIA 3, gdzie podsumowano dotychczasowy rozwój platformy NVIDIA Studio oraz nakreślono jej dalszy rozwój.
Zaproszeni twórcy na żywo zaprezentowali w jaki sposób kreatywnie można wykorzystać sprzęt komputerowy, aby ułatwić sobie pracę i zaoszczędzić cenny czas.
Gośćmi, którzy poprowadzili interaktywne warsztaty, byli filmowcy z Filmcloud (edycja wideo z wykorzystaniem Adobe Premiere Pro oraz DaVinci Resolve na laptopie Gigabyte), którzy zaprezentowali różnice w szybkości renderingu w aplikacji Adobe Premiere Pro pomiędzy platformą z użyciem samego procesora centralnego a wykorzystaniem wydajnej karty graficznej. Poza tym na żywo pokazali etapy montażu i korekcji kolorów nagranego wcześniej materiału wideo.
MOTIV STUDIO (architektura i wizualizacje z wykorzystaniem 3ds Max na laptopie ASUS) zademonstrowało porównanie wydajności GPU i CPU w przypadku renderingu w silniku V-Ray oraz kilka swoich najbardziej spektakularnych projektów architektonicznych.
Hitem stanowiska PixelRace (wirtualna produkcja z wykorzystaniem Unreal Engine na laptopie HP oraz komputerze stacjonarnym z kartą graficzną GeForce RTX 3090) była fotobudka, będąca połączeniem fizycznej scenografii z wirtualnie zbudowanym światem, dzięki której każdy mógł się przekonać o możliwościach silnika Unreal.
Łukasz ‘NAWER’ Habiera (sztuki artystyczne z wykorzystaniem Adobe Photoshop oraz Lightroom na laptopie ASUS) zaprezentował wyjątkowe dywany zaprojektowane na zbliżającą się wystawę w San Francisco, kilka innych unikalnych projektów graficznych oraz na żywo malował kolejną swoją pracę, która trafi na wystawę w Stanach Zjednoczonych. Dzięki pracy na laptopie wyposażonym w wyświetlacz z certyfikatem PANTONE Łukasz może przygotowywać swoje projekty bez obaw o efekt końcowy - kolory na ekranie dokładnie odpowiadają tym na wydruku.
Dawid ‘Graffit’ Herda (animacje 3D/CGI z wykorzystaniem Blender i Omniverse na laptopie ASUS i komputerze stacjonarnym z kartą graficzną GeForce RTX 3090) oprócz zapoznania obecnych z kuluarami tworzenia przez siebie wizualizacji, przygotował na żywo najnowszą animację oraz zaprezentował efekty symulacji ruchu filmowanej osoby przez wirtualną postać w programie NVIDIA Omniverse.
Jakub Kaźmierczyk (fotografia z wykorzystaniem Adobe Photoshop oraz Lightroom na laptopie Acer ConceptD) pokazał jak tworzyć profesjonalne zdjęcia począwszy od przygotowania sesji, ustawienia lamp po obróbkę fotografii z wykorzystaniem platformy NVIDIA Studio. Zaprezentował także tajniki powstawania fotografii modowej, gdzie wykorzystywane są bardziej zaawansowane techniki oświetleniowe.
Podwaliny pod NVIDIA Studio zostały położone w maju 2019 roku, gdy na targach Computex oficjalnie ogłoszono powstanie platformy wspierającej pracę dziesiątków milionów twórców na całym świecie. Po trzech latach można zdecydowanie potwierdzić, że był to świetny ruch, a koncepcja sprzętu i oprogramowania wykorzystywanego do pracy twórczej spotkała się ze świetnym przyjęciem ich użytkowników.
NVIDIA Studio to przede wszystkim laptopy i komputery stacjonarne przyspieszające pracę każdego twórcy i artysty. Moc kart graficznych GeForce RTX wykorzystują m.in. projektanci, architekci czy fotograficy. Usprawniają one procesy twórcze i zapewniają większą swobodę podczas realizacji nawet najbardziej ambitnych projektów. NVIDIA Studio pomaga artystom realizować ich unikalne wizje proponując odpowiedni sprzęt, które w zauważalny sposób akcelerują najpopularniejsze aplikacje używane przez twórców, dzięki wykorzystaniu dedykowanych rdzeni w kartach RTX.
Platforma Studio to także dedykowane sterowniki, które zapewniają najwyższą stabilność pracy aplikacji kreatywnych oraz oprogramowanie oferowane za darmo przez firmę NVIDIA i wspierające ich pracę.
Zanim twórcy przystąpią do realizacji danego projektu najczęściej muszą przedstawić wstępne wizualizacje swoim klientom. Niezwykle pomocne w tych zadaniach jest darmowe narzędzie NVIDIA Canvas, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala przekształcić proste pociągnięcia komputerowego pędzla w realistyczne obrazy. Podczas wydarzenia zaprezentowano najlepsze prace zgłoszone w konkursie zorganizowanym przez NVIDIA we współpracy Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Zwycięskie dzieła można obejrzeć na stronie https://www.komputronik.pl/lp/konkurs-canvas/
Pracownicy studia projektowego używają najczęściej wspólnego oprogramowania, ponieważ pozwala im to szybciej realizować zlecenia. Od niedawna artyści mogą natomiast korzystać z platformy Omniverse do pracy grupowej, integrującej wiele aplikacji do tworzenia grafiki 3D. Dzięki temu użytkownicy różnych programów mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu poświęconego na pobieraniu plików, ich konwertowania i ponownego przesyłania.
Użytkownicy korzystający z platform służących do komunikowania się i pracy zespołowej jak i streamerzy mogą w prosty sposób przekształcić dowolne pomieszczenie w domowe studio telewizyjne. Służy do tego wykorzystująca sztuczną inteligencję aplikacja NVIDIA Broadcast, umożliwiająca usuwanie dźwięków otoczenia, tworzenie wirtualnego tła czy śledzenie twarzy, aby zawsze była w centrum transmisji.