NVIDIA Studio przyspiesza pracę
NVIDIA Studio zwiększa kreatywność artystów i zapewnia komfort podczas pracy twórczej.
NVIDIA Studio zwiększa kreatywność artystów i zapewnia komfort podczas pracy twórczej.
NVIDIA wraz z firmą Komputronik zaprosiła polskich twórców, dziennikarzy oraz producentów sprzętu na specjalne wydarzenie w warszawskiej galerii MYSIA 3, gdzie podsumowano dotychczasowy rozwój platformy NVIDIA Studio oraz nakreślono jej dalszy rozwój.
Zaproszeni twórcy na żywo zaprezentowali w jaki sposób kreatywnie można wykorzystać sprzęt komputerowy, aby ułatwić sobie pracę i zaoszczędzić cenny czas.
Gośćmi, którzy poprowadzili interaktywne warsztaty, byli filmowcy z Filmcloud (edycja wideo z wykorzystaniem Adobe Premiere Pro oraz DaVinci Resolve na laptopie Gigabyte), którzy zaprezentowali różnice w szybkości renderingu w aplikacji Adobe Premiere Pro pomiędzy platformą z użyciem samego procesora centralnego a wykorzystaniem wydajnej karty graficznej. Poza tym na żywo pokazali etapy montażu i korekcji kolorów nagranego wcześniej materiału wideo.
MOTIV STUDIO (architektura i wizualizacje z wykorzystaniem 3ds Max na laptopie ASUS) zademonstrowało porównanie wydajności GPU i CPU w przypadku renderingu w silniku V-Ray oraz kilka swoich najbardziej spektakularnych projektów architektonicznych.
Hitem stanowiska PixelRace (wirtualna produkcja z wykorzystaniem Unreal Engine na laptopie HP oraz komputerze stacjonarnym z kartą graficzną GeForce RTX 3090) była fotobudka, będąca połączeniem fizycznej scenografii z wirtualnie zbudowanym światem, dzięki której każdy mógł się przekonać o możliwościach silnika Unreal.
Łukasz ‘NAWER’ Habiera (sztuki artystyczne z wykorzystaniem Adobe Photoshop oraz Lightroom na laptopie ASUS) zaprezentował wyjątkowe dywany zaprojektowane na zbliżającą się wystawę w San Francisco, kilka innych unikalnych projektów graficznych oraz na żywo malował kolejną swoją pracę, która trafi na wystawę w Stanach Zjednoczonych. Dzięki pracy na laptopie wyposażonym w wyświetlacz z certyfikatem PANTONE Łukasz może przygotowywać swoje projekty bez obaw o efekt końcowy - kolory na ekranie dokładnie odpowiadają tym na wydruku.
Dawid ‘Graffit’ Herda (animacje 3D/CGI z wykorzystaniem Blender i Omniverse na laptopie ASUS i komputerze stacjonarnym z kartą graficzną GeForce RTX 3090) oprócz zapoznania obecnych z kuluarami tworzenia przez siebie wizualizacji, przygotował na żywo najnowszą animację oraz zaprezentował efekty symulacji ruchu filmowanej osoby przez wirtualną postać w programie NVIDIA Omniverse.
Jakub Kaźmierczyk (fotografia z wykorzystaniem Adobe Photoshop oraz Lightroom na laptopie Acer ConceptD) pokazał jak tworzyć profesjonalne zdjęcia począwszy od przygotowania sesji, ustawienia lamp po obróbkę fotografii z wykorzystaniem platformy NVIDIA Studio. Zaprezentował także tajniki powstawania fotografii modowej, gdzie wykorzystywane są bardziej zaawansowane techniki oświetleniowe.
Podwaliny pod NVIDIA Studio zostały położone w maju 2019 roku, gdy na targach Computex oficjalnie ogłoszono powstanie platformy wspierającej pracę dziesiątków milionów twórców na całym świecie. Po trzech latach można zdecydowanie potwierdzić, że był to świetny ruch, a koncepcja sprzętu i oprogramowania wykorzystywanego do pracy twórczej spotkała się ze świetnym przyjęciem ich użytkowników.
NVIDIA Studio to przede wszystkim laptopy i komputery stacjonarne przyspieszające pracę każdego twórcy i artysty. Moc kart graficznych GeForce RTX wykorzystują m.in. projektanci, architekci czy fotograficy. Usprawniają one procesy twórcze i zapewniają większą swobodę podczas realizacji nawet najbardziej ambitnych projektów. NVIDIA Studio pomaga artystom realizować ich unikalne wizje proponując odpowiedni sprzęt, które w zauważalny sposób akcelerują najpopularniejsze aplikacje używane przez twórców, dzięki wykorzystaniu dedykowanych rdzeni w kartach RTX.
Platforma Studio to także dedykowane sterowniki, które zapewniają najwyższą stabilność pracy aplikacji kreatywnych oraz oprogramowanie oferowane za darmo przez firmę NVIDIA i wspierające ich pracę.
Zanim twórcy przystąpią do realizacji danego projektu najczęściej muszą przedstawić wstępne wizualizacje swoim klientom. Niezwykle pomocne w tych zadaniach jest darmowe narzędzie NVIDIA Canvas, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala przekształcić proste pociągnięcia komputerowego pędzla w realistyczne obrazy. Podczas wydarzenia zaprezentowano najlepsze prace zgłoszone w konkursie zorganizowanym przez NVIDIA we współpracy Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Zwycięskie dzieła można obejrzeć na stronie https://www.komputronik.pl/lp/konkurs-canvas/
Pracownicy studia projektowego używają najczęściej wspólnego oprogramowania, ponieważ pozwala im to szybciej realizować zlecenia. Od niedawna artyści mogą natomiast korzystać z platformy Omniverse do pracy grupowej, integrującej wiele aplikacji do tworzenia grafiki 3D. Dzięki temu użytkownicy różnych programów mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu poświęconego na pobieraniu plików, ich konwertowania i ponownego przesyłania.
Użytkownicy korzystający z platform służących do komunikowania się i pracy zespołowej jak i streamerzy mogą w prosty sposób przekształcić dowolne pomieszczenie w domowe studio telewizyjne. Służy do tego wykorzystująca sztuczną inteligencję aplikacja NVIDIA Broadcast, umożliwiająca usuwanie dźwięków otoczenia, tworzenie wirtualnego tła czy śledzenie twarzy, aby zawsze była w centrum transmisji.
Źródło: Informacja prasowa NVIDIA
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1987, kończy 37 lat
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1982, kończy 42 lat