Wirtualna rzeczywistość staje się coraz bardziej popularna. Wygląda na to, że wpływ na taką sytuację ma przystępność i stosunkowo niska cena gogli Oculus Quest 2.
Wygląda na to, że firma Marka Zuckerberga, Meta, może zaliczyć miniony rok do bardzo udanych, przynajmniej jeśli chodzi o wyniki osiągane przez dział VR, bo Oculus Quest cieszył się dużą popularnością. Dokładne dane nie zostały ujawnione, ale firma IDC szacuje, że do odbiorców trafiło między 5,3, a 6,8 miliona sztuk. Dla porównania, szacunki za rok 2020 wynosiły "zaledwie" 3,5 miliona egzemplarzy.
Duże wzrosty nastąpiły też w okresie świątecznym na Steam. W
nowej ankiecie dotyczącej sprzętu, liczba użytkowników Oculus Quest 2 wzrosła o 3,3% - z 36,32% do 39,62%. Przewaga nad konkurencją jest naprawdę ogromna, bo drugi na liście Valve Index ma już tylko 15,79%.
O rosnącej popularności VR świadczy też fakt, że aplikacja Oculus przez pewien czas znajdowała się na pierwszym miejscu najpopularniejszych programów na iOS, wyprzedzając m.in. TikToka czy Instagrama.
https://twitter.com/hmltn/status/1474828086885724163
Powodów do narzekań nie mają też twórcy gier VR. Kooperacyjna strzelanka
After the Fall zarobiła milion dolarów w zaledwie 24 godziny, a twórcy
Rec Room pochwalili się, że w święta w ich produkcji zalogowany był milion użytkowników.
https://twitter.com/ShawnRecRoom/status/1475571758958845952
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h