źródło: Oculus
Wygląda na to, że firma Marka Zuckerberga, Meta, może zaliczyć miniony rok do bardzo udanych, przynajmniej jeśli chodzi o wyniki osiągane przez dział VR, bo Oculus Quest cieszył się dużą popularnością. Dokładne dane nie zostały ujawnione, ale firma IDC szacuje, że do odbiorców trafiło między 5,3, a 6,8 miliona sztuk. Dla porównania, szacunki za rok 2020 wynosiły "zaledwie" 3,5 miliona egzemplarzy.
Duże wzrosty nastąpiły też w okresie świątecznym na Steam. W nowej ankiecie dotyczącej sprzętu, liczba użytkowników Oculus Quest 2 wzrosła o 3,3% - z 36,32% do 39,62%. Przewaga nad konkurencją jest naprawdę ogromna, bo drugi na liście Valve Index ma już tylko 15,79%.
O rosnącej popularności VR świadczy też fakt, że aplikacja Oculus przez pewien czas znajdowała się na pierwszym miejscu najpopularniejszych programów na iOS, wyprzedzając m.in. TikToka czy Instagrama.
Powodów do narzekań nie mają też twórcy gier VR. Kooperacyjna strzelanka After the Fall zarobiła milion dolarów w zaledwie 24 godziny, a twórcy Rec Room pochwalili się, że w święta w ich produkcji zalogowany był milion użytkowników.
Źródło: techspot.com, uploadvr.com