Żeby nie było śladów poniósł porażkę w walce o nominację do Oscara w kategorii najlepszy film międzynarodowy, ale to nie przeszkodziło w dominacji na polskim rynku. Orły 2022 pokazują, że film rzeczywiście jest bardzo doceniany, bo dostał aż 12 wyróżnień. Kolejne miejsca to Wesele Wojtka Smarzowskiego z 10 nominacjami oraz Wszystkie nasze strachy z siedmioma.

Orły 2022 - nominacje

NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI - „Anette” reż. Leos Carax (Francja, Meksyk, USA, Szwajcaria, Belgia, Japonia, Niemcy) - „Berlin Alexanderplatz” reż. Burhan Qurbani (Niemcy, Holandia, Francja, Kanada) - „Na rauszu” (Druk) reż. Thomas Vinterberg (Dania, Szwecja i Holandia) - „Ojciec” (The Father) reż. Florian Zeller (Wielka Brytania, Francja) - „Titane” reż. Julia Ducournau (Francja, Belgia) NAJLEPSZY DŹWIĘK - Jerzy Murawski, Franciszek Kozłowski „Furioza” - Zofia Moruś, Mateusz Adamczyk, Sebastian Witkowski „Mosquito State” - Mateusz Adamczyk, Zofia Moruś, Bartosz Putkiewicz, Sebastian Witkowski „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje” - Artur Kuczkowski i Tomasz Sikora „Sonata” - Michał Robaczewski „Sweat” - Marek Wronko i Krzysztof Jastrząb „Śmierć Zygielbojma” - Radek Ochnio „Wesele” - Leszek Freund „Zupa nic” - Kacper Habisiak, Sebastian Crueghe, Jarosław Bajdowski „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA - Dariusz Krysiak „Cudak” - Alina Janerka „Furioza” - Waldemar Pokromski, Agnieszka Hodowana „Magnezja” - Mirosława Wojtczak „Mistrz” - Pola Guźlińska „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZE KOSTIUMY - Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Ciotka Hitlera” - Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk „Cudak” - Dorota Roqueplo „Magnezja” - Marta Ostrowicz „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje” - Elżbieta Radke „Śmierć Zygielbojma” - Małgorzata Zacharska „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZY MONTAŻ - Jarosław Kamiński „Aida” - Paweł Łoziński, Bartłomiej Piasek, Piotr Wójcik „Film balkonowy” - Agnieszka Glińska „Lamb” - Iza Pająk i Laura Pawela „Ucieczka na srebrny glob” - Krzysztof Komander „Wesele” ODKRYCIE ROKU - Iwona Siekierzyńska, reżyseria, „Amatorzy” - Mateusz Rakowicz, reżyseria, „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje” - Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer, reżyseria, „Polański, Horowitz. Hometown” - Jakub Michalczuk, reżyseria, „Teściowie” - Łukasz Gutt, reżyseria, „Wszystkie nasze strachy” NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY - „Behawiorysta” reż. Łukasz Palkowski, Marek Wróbel, scen. Bartosz Janiszewski, Maciej Kazula, prod. Aktiv Media dla TVN Grupa Discovery - „Klangor” reż. Łukasz Kośmicki, scen. Kacper Wysocki, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska - „Kruk. Czorny Woron nie śpi” reż. Maciej Pieprzyca, scen. Jakub Korolczuk, prod. Opus TV dla CANAL+ Polska - „Rojst ‘97” reż. Jan Holoubek, scen. Kasper Bajon, Jan Holoubek, prod. Frame Sp. z o.o. dla Netflix - „Sexify” reż. Kalina Alabrudzińska i Piotr Domalewski, scen. Kalina Alabrudzińska, Piotr Domalewski, prod. Akson Studio dla Netflix NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY - „1970” reżyseria Tomasz Wolski - „Film balkonowy” reżyseria Paweł Łoziński - „Polański, Horowitz. Hometown” reżyseria Mateusz Kudła, Anna Kokoszka-Romer - „Sędziowie pod presją” reżyseria Kacper Lisowski - „Ucieczka na srebrny glob” reżyseria Kuba Mikurda NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA - Anna Dymna „Amatorzy” - Agata Kulesza „Wesele” - Jowita Budnik „Wszystkie nasze strachy” - Ewa Wiśniewska „Zupa nic” - Aleksandra Konieczna „Żeby nie było śladów” - Agnieszka Grochowska „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA - Borys Szyc „Bo we mnie jest seks” - Adam Woronowicz „Moje wspaniałe życie” - Łukasz Simlat „Sonata” - Andrzej Chyra „Wszystkie nasze strachy” - Jacek Braciak „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA - Jasna Đuričić „Aida” - Maria Dębska „Bo we mnie jest seks” - Agata Buzek „Moje wspaniałe życie” - Magdalena Koleśnik „Sweat” - Sandra Korzeniak „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA - Piotr Głowacki „Mistrz” - Jacek Braciak „Moje wspaniałe życie” - Maciej Stuhr „Powrót do tamtych dni” - Robert Więckiewicz „Wesele” - Tomasz Ziętek „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZA MUZYKA - Maciej Zieliński „Gierek” - Szymon Wysocki „Każdy ma swoje lato” - Jan A. P. Kaczmarek „Magnezja” - Cezary Skubiszewski „Mosquito State” - Marcin Masecki „Powrót do tamtych dni” - Jan A. P. Kaczmarek „Śmierć Zygielbojma” - Mikołaj Trzaska „Wesele” NAJLEPSZA SCENOGRAFIA - Wojciech Żogała „Bo we mnie jest seks” - Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński „Cudak” - Marek Warszewski „Magnezja” - Ewa Skoczkowska „Mistrz” - Marek Warszewski „Wesele” - Paweł Jarzębski „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZE ZDJĘCIA - Klaudiusz Dwulit „Furioza” - Witold Płóciennik "Mistrz" - Michał Englert „Teściowie” - Piotr Sobociński jr „Wesele” - Łukasz Gutt „Wszystkie nasze strachy” - Kacper Fertacz „Żeby nie było śladów” - Arthur Reinhart Żużel Film NAJLEPSZY SCENARIUSZ - Jasmila Žbanić „Aida” - Łukasz Grzegorek „Moje wspaniałe życie” - Wojtek Smarzowski „Wesele” - Łukasz Ronduda, Michał Oleszczyk, Katarzyna Sarnowska „Wszystkie nasze strachy” - Kaja Krawczyk-Wnuk „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZA REŻYSERIA - Jasmila Žbanić „Aida” - Paweł Łoziński The Balcony Movie/ Film Balkonowy - Magnus von Horn „Sweat” - Wojtek Smarzowski „Wesele” - Łukasz Ronduda, Łukasz Gutt Wszystkie nasze strachy / Fears - Jan P. Matuszyński „Żeby nie było śladów” NAJLEPSZY FILM - „Aida” - „Moje wspaniałe życie” - „Wszystkie nasze strachy” - „Wesele” - „Żeby nie było śladów” 20 kwietnia zostanie ogłoszone nazwisko laureata ORŁA za Osiągnięcia Życia. Na razie nie ma terminu rozdania nagród.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj