Przede wszystkim doszło do zmian w kategoriach scenariuszowych. Skrypty do Loving i Moonlight zostały zakwalifikowane jako scenariusze adaptowane, mimo że dotąd rywalizowały w kategorii tekstów oryginalnych. Tak samo określiła je Gildia Scenarzystów. Akademia ma jednak swoje argumenty. Wskazuje, że Moonlight powstało na podstawie sztuki In Moonlight Black Boys Look Blue, mimo że nigdy nie doszło jednak do jej produkcji, a fabuła została znacznie przerobiona. Z kolei choć Loving oparte jest na prawdziwych wydarzeniach, to członkowie Akademii dopatrzyli się scenariuszowych związków z z dokumentem HBO pt.: Long Way Home: The Loving Story. Czytaj także:  Zofia Wichłacz z tytułem Europejskiej Gwiazdy Jutra Oba filmy na tych zmianach powinny skorzystać, ponieważ w kategorii scenariuszy oryginalnych wielkim faworytem jest Manchester by the Sea, a jeśli chodzi o adaptacje, nic nie jest przesądzone. W tym momencie największe szanse ma Arrival. Jeśli chodzi o ścieżki dźwiękowe, to zdyskwalifikowane zostały trzy tytuły: Silence, Manchester by the Sea i Arrival. W przypadku dwóch pierwszych filmów Akademia uznała, że liczba utworów oryginalnych w stosunku do całej ścieżki jest niewystarczająca. Z kolei w przypadku Arrival wykorzystanie utworu On the Nature of Daylight Maksa Richtera było według Akademii zbyt częste i dotyczyło najważniejszych momentów.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj