Kiedy uświadomimy sobie, że każdego miesiąca YouTube przyciąga do siebie 1,8 miliarda użytkowników, nie powinno dziwić nas, że to na urządzeniach mobilnych najczęściej sięgamy po materiały filmowe. Smartfony stały się podstawowym nośnikiem informacji oraz źródłem rozrywki dla wielu użytkowników, co poświadczają badania przeprowadzone przez analityków z Brightcove. Z raportu Q2 Global Video Index wynika, że w drugim kwartale tego roku aż 53% filmów oglądaliśmy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co ciekawe, 45% materiałów konsumujemy za pośrednictwem smartfonów, a w porównaniu do ubiegłego roku odsetek ten wzrósł o 7%. Według analityków za wzrost znaczenia tych urządzeń w branży wideo nie odpowiadają kraje wysoko rozwinięte a te rozwijające się, w których smartfony pełnią coraz ważniejszą rolę. W krajach Azji i Pacyfiku wskaźnik mobilnej konsumpcji filmów wynosi aż 84%, w Japonii i Korei 58%, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce – 57%. Jedynie na kontynentach amerykańskich komputery osobiste nie ustąpiły przed urządzeniami mobilnymi. Jeśli zaś przyjrzymy się platformom wykorzystywanym do oglądania filmów na smartfonach i tabletach, to tu niekwestionowanym liderem jest Android. System kontroluje 68% rynku, a jego udział w skali roku wzrósł o 10%. Po Androida najchętniej sięgają użytkownicy rejonu Azji i Pacyfiku, gdzie za pośrednictwem systemu mobilnego od Google ogląda się aż 92% filmów. Android wypracował również silny, 70-procentowy udział na rynku europejskim i jedynie w Japonii i Korei Południowej zaobserwowano wzrost pozycji iOS-a. Najciekawsze spostrzeżenia dotyczą jednak tego, jakie treści cieszą się największą popularnością. We wszystkich kategoriach sprzętowych, od inteligentnych telewizorów na smartfonach skończywszy, najdynamiczniej rozwija się zainteresowanie zarówno filmami o długości od 20-40 minut, jak i tymi trwającymi przeszło 40 minut. Ponadto przy tych ostatnich spędzaliśmy w ostatnim kwartale najwięcej czasu. Według Jima O’Neilla, głównego analityka Brightcove, badanie dowiodło tego, że dziś urządzenia mobilne nie są już postrzegane jako medium do konsumpcji krótkich, nieangażujących treści. Coraz częściej wykorzystujemy je do oglądania pełnometrażowych produkcji, a w przyszłości ich udział w branży wideo będzie jeszcze większy.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj