Największymi nadawcami VOD w Polsce są Ipla, player.pl i tvp.pl. Serwisy online zamieszczają coraz więcej reklam przed i w trakcie nadawania swoich programów, zbliżając się do granic ustanowionych przez nadawców komercyjnych. Najnowsze badania MEC wskazują, że w serwisach VOD mamy już 7 minut reklam na godzinę, podczas gdy limit czasu antenowego mówi o 12 minutach reklam na godzinę.
źródło: MEC
Liczba reklam wideo, które są widoczne dla użytkowników serwisów, to tak zwany wskaźnik viewability. Mimo, iż VOD jest licznie obłożone reklamami, wskaźnik w tym przypadku pozostaje satysfakcjonująco wysoki - serwisy największych nadawców osiągają najlepsze wyniki. Czytaj także: Jeff Goldblum z Parku Jurajskiego powraca w Jurassic World 2 Izabela Albrychiewicz z MEC dodaje:
Mówimy tu o viewability zgodnej z definicją proponowaną dla reklam wideo przez IAB, a więc widzeniu przynajmniej 50 proc. powierzchni reklamy przez minimum 2 konsekutywne sekundy. Nie jest to więc szczególnie restrykcyjna, ani uznawana przez ogół reklamodawców miara, a tylko punkt wyjścia do dyskusji o widoczności reklam wideo w sieci. Nasze wyliczenie dowodzi oczywiście, że serwisy z wysokiej jakości, angażującymi telewizyjnymi treściami dają dziś marketerom dużą szansę na obejrzenie ich spotów, ale do właściwej interpretacji tych danych należy też wziąć pod uwagę możliwość pomijania reklam w niektórych serwisach (jak Youtube) czy formę serwowania: w playerze przed programem lub jako outstream.
źródło: MEC
Analiza została wykonana na podstawie danych własnych MEC a także pomiaru gemius AdReal.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj