Serwisy VOD w ścisłej czołówce pod względem widoczności reklam
Najnowsze badania przeprowadzone przez MEC dowodzą, że duża ilość reklam w serwisach VOD nie wpływa na ich przejrzystość. Poznajcie szczegółowe analizy.
Najnowsze badania przeprowadzone przez MEC dowodzą, że duża ilość reklam w serwisach VOD nie wpływa na ich przejrzystość. Poznajcie szczegółowe analizy.
Największymi nadawcami VOD w Polsce są Ipla, player.pl i tvp.pl. Serwisy online zamieszczają coraz więcej reklam przed i w trakcie nadawania swoich programów, zbliżając się do granic ustanowionych przez nadawców komercyjnych. Najnowsze badania MEC wskazują, że w serwisach VOD mamy już 7 minut reklam na godzinę, podczas gdy limit czasu antenowego mówi o 12 minutach reklam na godzinę.
Liczba reklam wideo, które są widoczne dla użytkowników serwisów, to tak zwany wskaźnik viewability. Mimo, iż VOD jest licznie obłożone reklamami, wskaźnik w tym przypadku pozostaje satysfakcjonująco wysoki - serwisy największych nadawców osiągają najlepsze wyniki.
Czytaj także: Jeff Goldblum z Parku Jurajskiego powraca w Jurassic World 2
Izabela Albrychiewicz z MEC dodaje:
Mówimy tu o viewability zgodnej z definicją proponowaną dla reklam wideo przez IAB, a więc widzeniu przynajmniej 50 proc. powierzchni reklamy przez minimum 2 konsekutywne sekundy. Nie jest to więc szczególnie restrykcyjna, ani uznawana przez ogół reklamodawców miara, a tylko punkt wyjścia do dyskusji o widoczności reklam wideo w sieci. Nasze wyliczenie dowodzi oczywiście, że serwisy z wysokiej jakości, angażującymi telewizyjnymi treściami dają dziś marketerom dużą szansę na obejrzenie ich spotów, ale do właściwej interpretacji tych danych należy też wziąć pod uwagę możliwość pomijania reklam w niektórych serwisach (jak Youtube) czy formę serwowania: w playerze przed programem lub jako outstream.
Analiza została wykonana na podstawie danych własnych MEC a także pomiaru gemius AdReal.
Źródło: materiały prasowe MEC
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat