Już wkrótce gogle PlayStation VR mogą posłużyć do oglądania mistrzostw e-sportowych. Firma Sony opracowała rozwiązanie, które umożliwi śledzenie relacji z zawodów we własnym domu.
Dotychczas gogle PSVR służyły wyłącznie do grania, przeglądania wirtualnych doświadczeń i oglądania filmów. Ale w najbliższej przyszłości Sony może znacząco rozszerzyć możliwości tego sprzętu. Nie tylko pod kątem wzbogacenia go o nowe technologie, jak np. system śledzenia gałek ocznych, lecz także o funkcję oglądania przebiegu mistrzostw w grach komputerowych.
Korporacja złożyła w amerykańskim urzędzie patentowym projekt o dość zawiłej nazwie Spectator View Into An Interactive Gaming World Showcased In A Live Event Held In A Real-World Venue. Być może nazwa ta brzmi dość dziwacznie, ale jeśli uda się wdrożyć projekt w życie, Sony może spopularyzować nowy sposób wykorzystania gogli wirtualnej rzeczywistości. PlayStation VR mogłyby posłużyć w roli narzędzia do śledzenia turniejów e-sportowych z poziomu domowej kanapy.
Jednym z elementarnych elementów projektu są inteligentne fotele montowane w hali turniejowej. Wyposażono je w czujnik zbliżeniowy, który monitoruje, czy ktoś zasiada na danym miejscu. Jeśli nie, fotel automatycznie zamienia się w narzędzie do strumieniowania obrazu z sali, w które prowadzone są mistrzostwa. Podgląd na halę e-sportową mają zapewnić kamery zamontowane na oparciach foteli.
W dokumencie opisano także system przeskakiwania między widownią o samą rozgrywką. Gracze śledzący zmagania zawodowców mogliby obserwować przebieg gry zarówno z pozycji osoby zasiadającej na widowni, jak i z perspektywy samego gracza. System umożliwiłby błyskawiczne przechwycenie obrazu, który widzą konkretni zawodnicy. Dzięki temu kibicowanie stałoby się znacznie bardziej immersyjną rozrywką.
Na tym jednak nie koniec. W załącznikach prezentujących wygląd hali e-sportowej zamieszczono szkic przedstawiający wyświetlacz z logo PlayStation Plus League. Pozwala to przypuszczać, że system ten byłby integralnym elementem oficjalnych mistrzostw w takich grach jak FIFA 19, Fortnite i Tom Clancy's Rainbow Six Siege.
Do tego patentu należy oczywiście podchodzić z dużym dystansem. Sam fakt jego złożenia w urzędzie nie oznacza, że firma kiedykolwiek wdroży go w życie. Chociaż sam pomysł wydaje się bardzo interesujący. Zainteresowanie e-sportem rośnie z roku na rok, wypromowanie wirtualnej hali mistrzostw byłoby doskonałą zachętą do zakupu gogli PSVR dla tych, którzy dotychczas stronili od wirtualnej rzeczywistości.