Star Trek: Discovery powróci z 2. sezonem 17 stycznia przyszłego roku. Serial powstał dla platformy CBS All Access, która jest dystrybutorem projektu na terenie USA. Była to pierwsza, oryginalna produkcja tego serwisu VOD, co wydawać by się mogło ryzykownym posunięciem, ponieważ budżet odcinka według portalu REDEF wynosi 8 mln dolarów. Jak się jednak okazuje całość kosztów produkcji wraz z pobocznymi opłatami pokrywa Netflix, który jest dystrybutorem projektu poza USA. Według raportu REDEF streamingowy gigant dba o budżet serialu na mocy umowy zawartej z CBS, której przedmiotem były właśnie prawa do międzynarodowej dystrybucji. Netflix jest o wiele mocniejszy poza granicami Stanów Zjednoczonych z tego względu, że rynek platform streamingowych w USA  jest bardzo konkurencyjny, a dla przykładu w niektórych krajach Europy Netflix jest jednym z dwóch lub trzech serwisów zajmujących się tego typu usługami. Dlatego władze platformy mogły pozwolić sobie na taki ruch finansowy. Koniec końców dla CBS projekt Star Trek: Discovery opłacił się już przed wyemitowaniem pierwszego epizodu.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj