Sztuczna inteligencja jest tym lepsza, im sprawniej radzi sobie z procesami twórczymi. Jedna z nich zrobiła kolejny krok na drodze do usamodzielnienia się - zaprojektowała własne Pokémony.
Jeden z użytkowników Twittera, Michael Friesen, stwierdził, że współczesne systemy inteligentne powinny przydać się nie tylko do tworzenia wizerunków ludzi, którzy nigdy nie istnieli. Równie dobrze można wykorzystać je w znacznie ciekawszym celu. Na przykład do opracowania nowej generacji kieszonkowych potworków, które powstaną w "umyśle" maszyny.
Aby zrealizować swój cel, Friesen skorzystał z generatywnej sieci kontradyktoryjnej (GAN). Technologia ta wykorzystuje metodę uczenia maszynowego do projektowania najróżniejszych obrazów w oparciu o analizę materiałów wzorcowych. Friesen sięgnął po sieć neuronową StyleGAN zaprojektowaną przez inżynierów z firmy NVIDIA, której kod źródłowy na początku roku został udostępniony szerokiej publiczności na licencji open source.
Oto jak prezentują się Pokémony autorstwa sztucznej inteligencji:
Być może nowa linia kieszonkowych stworków wygląda dość osobliwie, ale swoją stylistyką jawnie nawiązuje do klasycznych Pokémonów. Ale nie jest to jedyny projekt bazujących na technologii GAN.
W tym roku głośno było m.in. o projekcie
ThisPersonDoesNotExist, czyli generatorze hiperrealistycznych twarzy oraz o podobnie brzmiącym narzędziu
ThisCatDoesNotExist.com, które - jak sama nazwa wskazuje - wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia zdjęć kotów. Dość dziwnych kotów, dodajmy. O krok dalej poszli japońscy naukowcy z Uniwersytetu Kioto, którzy dzięki GAN stworzyli algorytm do generowania sylwetek całego człowieka. Efekty pracy ich oprogramowania można prześledzić na poniższym materiale:
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h