Produkcja "dużych" gier wiąże się ze sporym ryzykiem. Tego typu projekty wymagają sporych nakładów finansowych, które niekoniecznie musza się zwrócić po premierze. Zdecydowanie lepszym pomysłem, przynajmniej zdaniem kierownictwa Ubisoftu, jest tworzenie tytułów o mniejszej skali i w głównej mierze nakierunkowanych na biznesowy model F2P. Podczas spotkania inwertorów określono nowy kierunek dla firmy. Ubisoft ma stopniowo odsuwać się od modelu polegającego na wydawaniu w roku kilku wysokobudżetowych gier na rzecz połączenia tytułów z segmentu AAA z mocnym, "zapasowym katalogiem", który ma obejmować produkcje free-to-play i mniejsze doświadczenia premium.  Zmiany te najprawdopodobniej wejdą w życie dopiero od 2023 roku fiskalnego. Jak zapewnił Frederick Duguet, dyrektor finansowy Ubisoftu, klasyczny plan wydawania 3-4 wysokobudżetowych gier w roku zostaje zachowany na fiskalny rok 2022. Przypominamy, że na ten rok fiskalny o którym wspomina Duguet zaplanowane są takie gry AAA, jak Far Cry 6, Tom Clancy's Rainbow Six Extraction, czy Prince of Persia: Piaski Czasu Remake.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj