Ubisoft chce zmienić podejście do tworzenia gier. Co to oznacza dla graczy?
Ubisoft szuka sposobu, by jeszcze bardziej zmonetyzować swoje tytuły. W tym celu zarząd firmy podjął decyzję o zmianie dotychczasowego modelu wydawniczego.
Ubisoft szuka sposobu, by jeszcze bardziej zmonetyzować swoje tytuły. W tym celu zarząd firmy podjął decyzję o zmianie dotychczasowego modelu wydawniczego.
Produkcja "dużych" gier wiąże się ze sporym ryzykiem. Tego typu projekty wymagają sporych nakładów finansowych, które niekoniecznie musza się zwrócić po premierze. Zdecydowanie lepszym pomysłem, przynajmniej zdaniem kierownictwa Ubisoftu, jest tworzenie tytułów o mniejszej skali i w głównej mierze nakierunkowanych na biznesowy model F2P.
Podczas spotkania inwertorów określono nowy kierunek dla firmy. Ubisoft ma stopniowo odsuwać się od modelu polegającego na wydawaniu w roku kilku wysokobudżetowych gier na rzecz połączenia tytułów z segmentu AAA z mocnym, "zapasowym katalogiem", który ma obejmować produkcje free-to-play i mniejsze doświadczenia premium.
Zmiany te najprawdopodobniej wejdą w życie dopiero od 2023 roku fiskalnego. Jak zapewnił Frederick Duguet, dyrektor finansowy Ubisoftu, klasyczny plan wydawania 3-4 wysokobudżetowych gier w roku zostaje zachowany na fiskalny rok 2022.
Przypominamy, że na ten rok fiskalny o którym wspomina Duguet zaplanowane są takie gry AAA, jak Far Cry 6, Tom Clancy's Rainbow Six Extraction, czy Prince of Persia: Piaski Czasu Remake.
Źródło: ign.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat