Amerykańska sieć supermarketów chce zaistnieć na rynku serwisów streamingowych. Ma niezły pomysł, w jaki sposób rywalizować z gigantami - chce oferować filmy w znacznie niższej cenie.
Walmart z pewnością nie kojarzy się z firmą, która mogłaby odebrać koronę króla VoD Netfliksowi, ale przedstawiciele firmy mają sprytny plan, jak wejść na nowy rynek i przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Tak przynajmniej twierdzą dziennikarze The Information, według których Walmart rozważa uruchomienie serwisu filmowego, za który zapłacimy zauważalnie mniej niż za Netfliksa.
Dobrze poinformowane osoby z branży twierdzą, ze korporacja zastanawia się nad wprowadzeniem serwisu VoD, za który mielibyśmy płacić 8 dolarów miesięcznie. W Stanach za Netfliksa HD trzeba zapłacić 10,99 dolarów, jeśli zatem serwis oferowałby interesujące treści, mógłby odnieść spory sukces.
I tu pojawia się pewien problem - na razie możemy opierać się wyłącznie na plotkach, które są dość lakoniczne. Nie mamy pojęcia, jakie treści byłyby dostępne w serwisie i czym Walmart - oprócz ceny, oczywiście - różniłby się od swoich rywali. Mówi się, że firma może rozważać także wypuszczenie darmowego serwisu wideo z reklamami. Ale bez ciekawego portfolio nawet darmowa usługa nie byłaby w stanie na równi zmierzyć się z Amazonem i Netfliksem.
Dziennikarze Variety zwracają uwagę na fakt, że korporacja już w 2010 roku zrobiła przymiarkę do wejścia na rynek VoD, przejmując Vudu, usługę do wypożyczania i kupowania cyfrowych filmów. Czy zakup Vudu wiąże się w jakiś sposób z nowymi planami firmy?
Nawet jeśli plotka okaże się bujdą, warto zastanowić się nad tym, jak za kilka lat będzie wyglądała branża VoD. W końcu już wkrótce do walki o klienta wejdzie Disney ze swoją usługą streamingową i może narzucić rywalom ostrą konkurencję. Szykują się bardzo ciekawe czasy w tej branży.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h