Plotka: Walmart może rzucić rękawice serwisom VoD
Amerykańska sieć supermarketów chce zaistnieć na rynku serwisów streamingowych. Ma niezły pomysł, w jaki sposób rywalizować z gigantami - chce oferować filmy w znacznie niższej cenie.
Amerykańska sieć supermarketów chce zaistnieć na rynku serwisów streamingowych. Ma niezły pomysł, w jaki sposób rywalizować z gigantami - chce oferować filmy w znacznie niższej cenie.

Walmart z pewnością nie kojarzy się z firmą, która mogłaby odebrać koronę króla VoD Netfliksowi, ale przedstawiciele firmy mają sprytny plan, jak wejść na nowy rynek i przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Tak przynajmniej twierdzą dziennikarze The Information, według których Walmart rozważa uruchomienie serwisu filmowego, za który zapłacimy zauważalnie mniej niż za Netfliksa.
Dobrze poinformowane osoby z branży twierdzą, ze korporacja zastanawia się nad wprowadzeniem serwisu VoD, za który mielibyśmy płacić 8 dolarów miesięcznie. W Stanach za Netfliksa HD trzeba zapłacić 10,99 dolarów, jeśli zatem serwis oferowałby interesujące treści, mógłby odnieść spory sukces.
I tu pojawia się pewien problem - na razie możemy opierać się wyłącznie na plotkach, które są dość lakoniczne. Nie mamy pojęcia, jakie treści byłyby dostępne w serwisie i czym Walmart - oprócz ceny, oczywiście - różniłby się od swoich rywali. Mówi się, że firma może rozważać także wypuszczenie darmowego serwisu wideo z reklamami. Ale bez ciekawego portfolio nawet darmowa usługa nie byłaby w stanie na równi zmierzyć się z Amazonem i Netfliksem.
Dziennikarze Variety zwracają uwagę na fakt, że korporacja już w 2010 roku zrobiła przymiarkę do wejścia na rynek VoD, przejmując Vudu, usługę do wypożyczania i kupowania cyfrowych filmów. Czy zakup Vudu wiąże się w jakiś sposób z nowymi planami firmy?
Nawet jeśli plotka okaże się bujdą, warto zastanowić się nad tym, jak za kilka lat będzie wyglądała branża VoD. W końcu już wkrótce do walki o klienta wejdzie Disney ze swoją usługą streamingową i może narzucić rywalom ostrą konkurencję. Szykują się bardzo ciekawe czasy w tej branży.
Źródło: Źródło: variety.com / Zdjęcie: materiały prasowe



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

