Wiedźmin to jeden z największych sukcesów polskiego przemysłu gier wideo, zaś tytułowy bohater wykreowany przez Andrzeja Sapkowskiego należy do najbardziej rozpoznawalnych i najpopularniejszych postaci na rynku gier. Pierwsza część komputerowej sagi została wydana w 2007 roku, druga – The Witcher 2: Assassins of Kings – w 2011 (w tym samym roku podczas 4. edycji FMF w Krakowie premierowo zabrzmiała suita skomponowana do Wiedźmina 2 przez Adama Skorupę i Krzysztofa Wierzynkiewicza). Najnowsza odsłona – The Witcher 3: Wild Hunt – została wydana przez studio CD PROJEKT RED w maju ubiegłego roku; pracowało przy niej półtora tysiąca osób, a jej produkcja pochłonęła ponad trzysta milionów złotych. W zaledwie 6 tygodni po premierze gra sprzedała się w 6 milionach egzemplarzy. Ścieżkę dźwiękową do obsypanego nagrodami (m.in. tytuł gry roku na gali The Game Awards 2015) Wiedźmina 3 usłyszymy w ramach cyklu „Video Game Show”, które uroczyście zakończy tegoroczną edycję FMF.
- To niezwykle ważny koncert nie tylko dla fanów muzyki do gier, ale dla koneserów muzyki w ogóle. Gry video to ważne pasmo współczesnej kultury. Wielu młodych odbiorców po raz pierwszy styka się z symfoniką właśnie na tym polu. Warto się nad tym fenomenem poważnie zastanowić - mówi Robert Piaskowski, dyrektor Artystyczny FMF.
Finałowy koncert w TAURON Arenie Kraków organizowany jest wspólnie przez Krakowskie Biuro Festiwalowe i studio CD PROJEKT RED. Zaproszenie na uroczystość przyjęli twórcy soundracku: Marcin Przybyłowicz – dyrektor muzyczny studia, Piotr Musiał – współautor muzyki do dodatku Krew i Wino oraz Mikołaj Stroiński – polski kompozytor filmowy i telewizyjny. Skomponowana przez nich muzyka do Wiedźmina 3 jest dłuższa od ścieżek dźwiękowych z pozostałych części sagi, a jej filarami są przede wszystkim: muzyka etniczna (w tym folklor słowiański a także kultura celtycka, szkocka i skandynawska), nawiązania do dzieł szeroko pojętej popkultury (między innymi do popularnych seriali, filmów historycznych i produkcji fantasy) oraz cytaty z poprzednich części gry.
- Osiągnęliśmy niebywały sukces artystyczny i komercyjny, przyczyniając się znacznie do spopularyzowania słowiańskiej wrażliwości muzycznej, którą gracze na całym świecie z miejsca pokochali. Ścieżka dźwiękowa do „Wiedźmina 3” opisywana jest jako jedna z najlepszych ścieżek dźwiękowych 2015 roku, o czym świadczy pokaźna ilość wyróżnień, które otrzymaliśmy – wyjaśnia Marcin Przybyłowicz, odpowiedzialny za całokształt oprawy muzycznej w Wiedźminie.
Aby jak najpełniej zbliżyć się do pierwotnych brzmień i charakteru uchwyconego przez Adama Skorupę i Pawła Błaszczaka w pierwszej części sagi, Przybyłowicz zaprosił do pracy nad soundtrackiem formację folkowo-metalową Percival, związaną z sagą Sapkowskiego nie tylko za pośrednictwem nazwy, ale także z uwagi na fascynację muzyków szeroko pojętą formułą fantasy. Członkowie zespołu słyną z oryginalnych interpretacji i aranżacji muzyki słowiańskiej, przy użyciu instrumentów ludowych i etnicznych takich jak saz, kemenche, sopiłka czy davul. 30 maja 2016 roku w TAURON Arenie Kraków będą towarzyszyć Orkiestrze AUKSO, chórowi Pro Musica Mundi i solistom — sopranistce Wioletcie Chodowicz, akordeoniście Rafałowi Grzące, Robertowi Jaworskiemu grającemu m.in. na lirze korbowej, lutni i gęślach gdańskich oraz Amirowi Yaghamai - mistrzowi perskich instrumentów ludowych — w koncertowym wykonaniu ścieżki dźwiękowej z Wiedźmina 3. Całość poprowadzi dyrektor artystyczny i założyciel AUKSO – maestro Marek Moś.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj