Przypomnijmy, że nowy projekt zmian w ustawie abonamentowej zakłada, iż operatorzy płatnych telewizji będą przekazywać dane swoich abonentów Poczcie Polskiej. Od samego początku zapis ten budzi liczne kontrowersje - sprzeciw wyrażają także sami dostawcy usług. Firma MEC przeprowadziła w tej kwestii badania na ponad 1 tys. korzystających z sieci polskich telewidzów. Wynika z niego, że 72% klientów kablówek i 75% odbiorców platform jest przeciwnych udostępnianiu ich danych osobowych innym podmiotom. Jeśli chodzi o abonentów konkretnych operatorów, rozkład ten przedstawia się następująco:
  • Cyfrowy Polsat - 74% z ankietowanych klientów jest przeciwnych udostępnianiu ich danych Poczcie Polskiej, 19% akceptuje takie rozwiązanie, 7% nie ma zdania;
  • nc+ - 73% jest przeciwnych, 18% akceptuje takie rozwiązanie, 9% nie ma zdania;
  • UPC - 66% jest przeciwnych, 26% akceptuje takie rozwiązanie, 9% nie ma zdania;
  • MultiMedia - 69% jest przeciwnych, 26% akceptuje takie rozwiązanie, 6% nie ma zdania;
  • Vectra - 61% jest przeciwnych, 34% akceptuje takie rozwiązanie, 5% nie ma zdania.
Zasadnicze znaczenie dla akceptacji udostępniania danych osobowych przez klientów płatnej telewizji wydaje się mieć również wartość pakietu, z którego korzystają abonenci: im niższa cena, tym większy sprzeciw dla projektu zmian w ustawie abonamentowej. Aż 87% nabywców pakietu, którego cena nie przekracza 20 zł, nie chce, by ich dane trafiały do innych podmiotów; w przypadku kwoty powyżej 100 zł to z kolei poziom rzędu 74% klientów. Blisko 40% badanych deklaruje, że rozważy rezygnację z usług, jeśli operator zdecyduje się przekazać ich dane Poczcie Polskiej. Jeśli te zapowiedzi znajdą pokrycie w rzeczywistości, rynek straciłby około 1,5 mln klientów (gospodarstw domowych). Zobacz także: Klienci płatnej TV chcą usunięcia z oferty kanałów TVP. Chodzi o abonament 67% z badanych deklaruje także, że gdyby istniała możliwość zrezygnowania z odbioru kanałów TVP, a zapobiegłoby to przekazywaniu ich danych, zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Ankietowani byli również pytani o to, jak ważne są dla nich poszczególne kanały dostępne w naziemnej telewizji cyfrowej. Choć te Telewizji Polskiej znalazły się w pierwszej 10-tce rankingu, to jednak wśród klientów płatnej telewizji większość przyznawała najważniejszym kanałom TVP 3 punkty w 10-punktowej skali.  
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj