Zmiany w abonamencie RTV. Rynek płatnej telewizji straci 1,5 mln klientów?
Firma MEC przeprowadziła badania dotyczące klientów płatnej telewizji i ich reakcji na projekty zmian w ustawie abonamentowej. Wygląda na to, że operatorzy mogą czuć się zaniepokojeni.
Firma MEC przeprowadziła badania dotyczące klientów płatnej telewizji i ich reakcji na projekty zmian w ustawie abonamentowej. Wygląda na to, że operatorzy mogą czuć się zaniepokojeni.
Przypomnijmy, że nowy projekt zmian w ustawie abonamentowej zakłada, iż operatorzy płatnych telewizji będą przekazywać dane swoich abonentów Poczcie Polskiej. Od samego początku zapis ten budzi liczne kontrowersje - sprzeciw wyrażają także sami dostawcy usług. Firma MEC przeprowadziła w tej kwestii badania na ponad 1 tys. korzystających z sieci polskich telewidzów. Wynika z niego, że 72% klientów kablówek i 75% odbiorców platform jest przeciwnych udostępnianiu ich danych osobowych innym podmiotom. Jeśli chodzi o abonentów konkretnych operatorów, rozkład ten przedstawia się następująco:
- Cyfrowy Polsat - 74% z ankietowanych klientów jest przeciwnych udostępnianiu ich danych Poczcie Polskiej, 19% akceptuje takie rozwiązanie, 7% nie ma zdania;
- nc+ - 73% jest przeciwnych, 18% akceptuje takie rozwiązanie, 9% nie ma zdania;
- UPC - 66% jest przeciwnych, 26% akceptuje takie rozwiązanie, 9% nie ma zdania;
- MultiMedia - 69% jest przeciwnych, 26% akceptuje takie rozwiązanie, 6% nie ma zdania;
- Vectra - 61% jest przeciwnych, 34% akceptuje takie rozwiązanie, 5% nie ma zdania.
Zasadnicze znaczenie dla akceptacji udostępniania danych osobowych przez klientów płatnej telewizji wydaje się mieć również wartość pakietu, z którego korzystają abonenci: im niższa cena, tym większy sprzeciw dla projektu zmian w ustawie abonamentowej. Aż 87% nabywców pakietu, którego cena nie przekracza 20 zł, nie chce, by ich dane trafiały do innych podmiotów; w przypadku kwoty powyżej 100 zł to z kolei poziom rzędu 74% klientów.
Blisko 40% badanych deklaruje, że rozważy rezygnację z usług, jeśli operator zdecyduje się przekazać ich dane Poczcie Polskiej. Jeśli te zapowiedzi znajdą pokrycie w rzeczywistości, rynek straciłby około 1,5 mln klientów (gospodarstw domowych).
Zobacz także: Klienci płatnej TV chcą usunięcia z oferty kanałów TVP. Chodzi o abonament
67% z badanych deklaruje także, że gdyby istniała możliwość zrezygnowania z odbioru kanałów TVP, a zapobiegłoby to przekazywaniu ich danych, zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Ankietowani byli również pytani o to, jak ważne są dla nich poszczególne kanały dostępne w naziemnej telewizji cyfrowej. Choć te Telewizji Polskiej znalazły się w pierwszej 10-tce rankingu, to jednak wśród klientów płatnej telewizji większość przyznawała najważniejszym kanałom TVP 3 punkty w 10-punktowej skali.
Źródło: MEC / zdjęcie główne: thenextweb.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1979, kończy 45 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1986, kończy 38 lat
ur. 1970, kończy 54 lat