Premiery kinowe pierwszego weekend września to po sezonowa posucha. Najgłośniejszą z tych cichych premier jest Sin City: Damulka warta grzechu, czyli sequel hitu, który powinien był powstała wcześniej niż 9 lat po premierze 1. części. Do tego mamy horror Jako w piekle tak i na ziemi oraz dokument Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy?.
Sin City: Damulka warta grzechu
Dziewięć lat zajęło Robertowi Rodriguezowi i Frankowi Millerowi zrobienie kontynuacji filmu, który był chwalony oraz odniósł sukces komercyjny. Sequel nie powtórzył nic z tego, co udało się zrobić w "jedynce". Obraz sprawia wrażenie nieudanej kopii pierwszej części, skupiono się na przemocy kosztem subtelności. Recenzenci krytykują wtórność, banał i głupotę, bo to, na co przymyka się oko w komiksie, na ekranie działa strasznie i trudno przejść obok takich scen obojętnie. Zgodnie z oczekiwaniami warstwa wizualna jest chwalona - w tym także niezłe 3D, choć jak na kręcenie kamerami 3D film nie zdobywa aż tak wysokich ocen jak Grawitacja, w której osiągnięto wyśmienity efekt przy pomocy konwersji. Dużo ciepłych słów zbiera także Eva Green jako diaboliczna femme fatale. Innymi słowy: propozycja dla wielbicieli Sin City, którzy powinni trochę obniżyć oczekiwania.
[info] Dwight (Josh Brolin) jest detektywem-fotografem, który specjalizuje się w zdjęciach kompromitujących zdeprawowanych bogaczy. Jego życie staje na głowie, kiedy na nowo wkracza w nie Ava (Eva Green) – dawna miłość, kobieta warta każdego grzechu. Ruszając na pomoc kochance, Dwight szybko odkryje, że znalazł się w środku intrygi, która może przerosnąć nawet największego twardziela. W tej sytuacji przyjdzie mu połączyć siły z nieobliczalnym zabijaką – Marvem (Mickey Rourke). [/info]
Kolejny horror z gatunku found footage. I jeśli wierzyć recenzjom krytyków, to zdecydowanie nie najlepszy. Konwencja ta zdaje się męczyć już ludzi, bo pozytywnych opinii jest niewiele. Jako w piekle tak i na ziemi oferuje chaotyczną pracę kamery, tragiczny montaż, brak emocji i pozbawienie opowieści jakiegokolwiek napięcia. Kilka scen wywołuje strach, lecz jest on osiągany metodami banalnymi, jakich nie oczekujemy po współczesnym kinie. Niektórzy nazywają ten film nieudaną próbą zmieszania "Tomb Raidera" z Blair Witch Project. W kilku pozytywach czytamy, że rozrywka jest solidna, ale trzeba obniżyć oczekiwania.
[info] Scarlett Marlowe (Perdita Weeks), zbuntowana poszukiwaczka przygód i błyskotliwy archeolog, poświęciła życie poszukiwaniom jednego z największych skarbów historii: kamienia filozoficznego Flamela, który wg legendy zamienia metal w czyste złoto i gwarantuje życie wieczne. Udręczona samobójstwem ojca i pogłoskami o jego niepoczytalności, Scarlett owładnięta jest jedną obsesją - nie spocznie, póki nie dokończy dzieła ojca i nie udostępni światu jego dziedzictwa. Po rozwiązaniu serii łamigłówek, młoda kobieta odkrywa, że posiadający olbrzymią moc kamień znajduje się pod ulicami Paryża, ukryty w największej na świecie krypcie: paryskich katakumbach. Aby udokumentować swoją misję, Scarlett rekrutuje swoją dawną miłość i towarzysza wypraw, George’a (Ben Feldman)– błyskotliwego archeologa zajmującego się przywracaniem dawnej świetności historycznym pomnikom oraz Benji’ego (Edwin Hodge) – cierpiącego na klaustrofobię kamerzystę - amatora, zupełnie nieświadomego tego, dokąd zawiedzie go ta wyprawa. [/info]
Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy?
Nietypowy dokument w reżyserii i według scenariusza wizjonerskiego Michela Gondry'ego. Reżyser w sposób bardzo oryginalny tworzy animowany wywiad z filozofem, lingwistą i aktywistą - Noamem Chumskym. Ciekawe, świeże i zaskakująco wciągające.
[info] Seria wywiadów z Noamem Chomskym - językoznawcą, filozofem i aktywistą. [/info]