W tym tygodniu zobaczymy aż dwa filmy walczące o największe zyski sezonu letniego w kinach: fantasy Czarownica oraz komediowy western Milion sposobów, jak zginąć na Zachodzie. Poza tym widzowie dostaną świetnie oceniany horror z Australii pt. Babadook oraz polską komedię z Borysem Szycem pt. Dżej Dżej.
Disney powraca do historii z kultowej animacji pt. Śpiąca królewna i opowiada ją z perspektywy głównego czarnego charakteru zwanego Maleficent (w polskim dubbingu - Diabolina). Obraz wywołuje mieszane odczucia krytyków, ale obecnie dominują opinie pozytywne. Wszyscy jednym głosem chwalą Angelinę Jolie, która tworzy magiczną, magnetyczną, hipnotyczną, emocjonalną i znakomitą kreację tytułowej czarownicy. Według wielu już dla samej tej roli warto ten film obejrzeć. Za kamerą stanął debiutant Robert Stromberg, który dotychczas był specem od efektów specjalnych. Chwalony jest za techniczne dopracowanie filmu i wizualnie przepiękne stworzenie magicznego świata. Recenzenci krytykują go jednak za wszystko inne: chaotyczną narrację, brak równowagi pod względem tonu (obraz momentami jest zbyt mroczny i brutalny dla najmłodszych) oraz przesadzenie z wizualnymi fajerwerkami. W pozytywach czytamy, że obraz ma świetne tempo, fantastyczną atmosferę, znakomicie nakręconą akcję oraz wywołuje emocje zarówno u dorosłych, jak i młodszych widzów.
[info] Zrealizowany z wielkim rozmachem film "Czarownica", z udziałem Angeliny Jolie w roli tytułowej, został zainspirowany postacią znaną z disneyowskiej "Śpiącej królewny" – Diaboliną.
Tytułowa Czarownica była niegdyś piękną i dobrą dziewczyną. Jej radosną młodość przerwała wojna, podczas której bohaterka z oddaniem broniła swojej ojczyzny. Jednak zdrada, której doświadczyła, zmieniła jej czyste serce w kamień... Żądna zemsty rzuca klątwę na Aurorę – nowo narodzoną córkę następcy tronu wrogiego królestwa. [opis dystrybutora] [/info]
Milion sposobów, jak zginąć na Zachodzie
Seth MacFarlane, znany z animowanych seriali Family Guy oraz American Dad!, zadebiutował w kinie hitem Ted. Choć obraz zebrał pochlebne opinie, dziś na RottenTomatoes.com można zobaczyć, że jest ich "tylko" 68%. W przypadku jego najnowszego filmu sytuacja wygląda o wiele gorzej, gdyż pozytywnych recenzji jest na tę chwilę 33%.
Amerykańska prasa krytykuje przede wszystkim scenariusz autorstwa MacFarlane'a i Aleca Sulkina. Prezentuje on znakomity koncept z potencjałem, ale - zdaniem dziennikarzy - kompletnie niewykorzystanym. Według wielu obraz nie ma nawet najmniejszych szans dorosnąć do pięt klasyce pt. Płonące siodła. Zarzucają twórcy, że obniża poziom typowej dla siebie ordynarności, próbując bardziej skupić się na uroku historii i postaci oraz opierając film na prostych, banalnych, w większości nieśmiesznych żartach. Niektórzy są zaskoczeni, że tym razem produkcja MacFarlane'a nie jest obrazoburcza. Zarzucają zbyt głupie podejście do opowiadanej historii i rozśmieszania. Brak też tutaj postaci pokroju Teda, które swoim czarem chwyciłyby widza za serce. Jeden z krytyków nazwał ten film "rozbudowanym odcinkiem «Głowy rodziny»".
W pozytywnych opiniach chwali się lekką konwencję, która oferuje szerokie spektrum humoru pełnego popkulturowych smaczków. Podkreślana jest naprawdę zabawna dekonstrukcja gatunku westernu, która potrafi zainteresować, wywołać emocje i rozśmieszyć.
[info] Akcja skupia się na kowboju (MacFarlane), który po stracie dziewczyny (Seyfried) zaczyna szkolić się na rewolwerowca u słynnego bandyty (Neeson). Problem pojawia się, gdy kowboj zaczyna coś czuć do jego żony (Theron). [/info]
Debiut Australijki Jennifer Kent, która odpowiada za scenariusz i reżyserię. Jej obraz został ochrzczony mianem arcydzieła gatunku i jednym z najlepszych horrorów w historii. Krytycy uważają, że zasługa w tym wyjątkowej, świeżej i oryginalnej wizji Kent, która łączy wyśmienitą analizę psychologiczną z elementami nadnaturalnymi. Potrafi w perfekcyjny sposób przerazić demonami wewnętrznymi oraz tym zewnętrznym, który niepokoi bohaterkę. Nie robi tego banalnie, ale inteligentnie i z wyczuciem, tworząc jednocześnie wyjątkową atmosferę. Komplementy lawiną spływają na Essie Davis za niezwykłą kreację psychicznie wycieńczonej kobiety. Niektórzy uważają, że Babadook będzie wzorem dla horrorów przez następne lata.
[info] Babadook to jeden z najoryginalniejszych i najciekawszych horrorów ostatnich lat, nawiązujący formalnie do takich arcydzieł gatunku jak ,,Wstręt" i ,,Dziecko Rosemary" Romana Polańskiego czy niedawne ,,Musimy porozmawiać o Kevinie". Matkę i jej sześcioletniego synka nawiedza nocami dziwaczny, tajemniczy stwór. Czy dziwne zjawisko jest realne, czy może jest wynikiem pogłębiającej się alienacji i psychozy bohaterów? Duszną, gęstą, schizofreniczną atmosferę filmu pogłębiają dodatkowo mistrzowskie zdjęcia polskiego operatora Radka Ładczuka, znanego z takich filmów jak ,,Jesteś Bogiem" czy ,,Sala samobójców". [opis dystrybutora] [/info]
Debiut w kinie pełnometrażowym Maćka Pisarka, który próbuje tchnąć życie w krytykowany ostatnio w Polsce gatunek komedii. W obsadzie pojawiają się m.in. Borys Szyc i Jan Wieczorkowski, którym towarzyszą mało znani, nieograni aktorzy. Na tę chwilę nie ma w sieci żadnych recenzji ani opinii, więc nie można powiedzieć, czy Pisarkowi udało się zrobić dobry film.
[info] Jerzy urozmaica swoje życie nadając przedmiotom dookoła siebie cechy ludzkie. Samochód, GPS, telewizor – każdy z tych sprzętów ma imię, jest dla niego osobnym bytem, zasługującym na indywidualne traktowanie. Nie spodziewa się, że dzięki temu odnajdzie miłość swojego życia.
Carmen jest wyjątkowa. Chce, żeby jej mężczyzna był prawdziwym facetem i traktował ją jak księżniczkę. Był jej i tylko jej. Jak Jurek. Marzą się jej dalekie podróże, odkrywanie nieznanych tras. Ma seksowny głos i nie zawaha się go użyć, żeby jej Jerzy jechał dokładnie w tym kierunku, w którym ona chce żeby podążał. Ale to ona prowadzi, to ona zna każdą trasę na świecie na pamięć. I nie pozwoli, żeby ktoś nią rządził.
Do czego zdolny jest zakochany facet, kiedy jego miłość to… tak wymagająca kobieta? [opis dystrybutora] [/info]