Kilkanaście dni temu dowiedzieliśmy się, że Amerykańska Akademia Filmowa zamierza wprowadzić nową kategorię w czasie rozdania najważniejszych nagród w świecie kina: Najlepszy film popularny. Nadal jednak nie wiemy, jakie kryteria miałyby spełniać brane w tym zestawieniu pod uwagę produkcje. Co więcej, w sieci pojawiły się już pierwsze spekulacje, że Akademia może wycofać się z kontrowersyjnego pomysłu. Wygląda jednak na to, że niezależnie od rozstrzygnięcia w tej sprawie Kevin Feige i inni włodarze MCU wychodzą z założenia, iż produkcja Black Panther powinna starać się o nominację w najważniejszej kategorii Najlepszego filmu. Donosi o tym Los Angeles Times, który podaje także, że Marvel wynajął właśnie Cynthię Swartz, twórczynię wielu docenianych w Hollywood oscarowych strategii promocyjnych. Ma ona poprowadzić kampanię Black Panther w taki sposób, aby zwiększyć jej szanse na nominacje. Tak sprawę komentuje Feige:
Chciałbym zobaczyć docenienie ciężkiej pracy, wysiłku, wizji i przekonań utalentowanego filmowca Ryan Coogler, który kilka lat temu usiadł z nami przy stole i powiedział: Zmagam się z wieloma pytaniami na temat mojej przeszłości i dziedzictwa - chciałbym opowiedzieć tę historię w ramach filmu. I zrobił to nieprawdopodobnie wręcz dobrze, odciskając tak wielkie piętno...
Media w USA nie mają wątpliwości, że wynajęcie Swartz to faktyczny początek oscarowej kampanii produkcji. Kolejna oscarowa ceremonia odbędzie się 24 lutego przyszłego roku.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj