

Kilkanaście dni temu dowiedzieliśmy się, że Amerykańska Akademia Filmowa zamierza wprowadzić nową kategorię w czasie rozdania najważniejszych nagród w świecie kina: Najlepszy film popularny. Nadal jednak nie wiemy, jakie kryteria miałyby spełniać brane w tym zestawieniu pod uwagę produkcje. Co więcej, w sieci pojawiły się już pierwsze spekulacje, że Akademia może wycofać się z kontrowersyjnego pomysłu.
Wygląda jednak na to, że niezależnie od rozstrzygnięcia w tej sprawie Kevin Feige i inni włodarze MCU wychodzą z założenia, iż produkcja Black Panther powinna starać się o nominację w najważniejszej kategorii Najlepszego filmu. Donosi o tym Los Angeles Times, który podaje także, że Marvel wynajął właśnie Cynthię Swartz, twórczynię wielu docenianych w Hollywood oscarowych strategii promocyjnych. Ma ona poprowadzić kampanię Black Panther w taki sposób, aby zwiększyć jej szanse na nominacje.
Tak sprawę komentuje Feige:
Media w USA nie mają wątpliwości, że wynajęcie Swartz to faktyczny początek oscarowej kampanii produkcji.
Kolejna oscarowa ceremonia odbędzie się 24 lutego przyszłego roku.
Źródło: screenrant.com / zdjęcie główne: Marvel/Release MAMA

