Rok 1996 był jednym z najlepszych w historii gier, przynosząc debiut serii Tomb Raider oraz innych legendarnych tytułów, takich jak: Resident EvilDiablo, Super Mario 64, Quake, Crash Bandicoot, Command & Conquer: Red Alert czy Super Mario RPG, by wymienić tylko część kultowych produkcji. Seria Tomb Raider przez dekady doczekała się licznych kontynuacji, spin-offów i filmów. Jednak po najnowszej odsłonie, Shadow of the Tomb Raider z 2018 roku, przeszła w fazę uśpienia.
fot. Square Enix
W zeszłym roku pojawiły się wprawdzie informacje, że Amazon Games nawiązało współpracę z Crystal Dynamics w celu opublikowania kolejnej części serii Tomb Raider. Jednak szczegółów w zasadzie brak, Amazon potwierdził tylko, że będzie to przygoda dla jednego gracza, skoncentrowana na fabule, dzięki której poznamy dalsze losy Lary Croft. Wyczekiwany tytuł będzie dostępny na różnych platformach i wykorzysta możliwości silnika Unreal Engine 5. Ma powstać też nowy film o przygodach arystokratycznej angielskiej archeolożki. Już jakiś czas temu weszliśmy w erę remasterów i remake'ów, choćby dziś gruchnęła też wieść, że Red Dead Redemption zostanie wydane na Switcha i PS4. Mogą one odmłodzić stare perełki i dać im drugie życie, ale należy zachować delikatną równowagę. Świetnie poszło w przypadku Resident Evil HD Remaster. Niestety, w innych dość brutalnie obchodzono się z oryginałami, odbierając im grywalność i duszę. Szczególnie przykre jest, gdy deweloperzy modyfikują mechanikę rozgrywki lub wprowadzają nieuzasadnioną zawartość. Niektóre klasyki zostały znacznie odmłodzone dzięki wyważonemu, ale niemniej efektownemu ulepszeniu, takiemu jak śledzenie ścieżek (path tracing) w RTX Remix. Nie ingerując w żaden sposób w pozostałe elementy gry, użytkownik YouTube Dominus Aurate pokazał, jak oryginalny Tomb Raider, pomimo przestarzałych tekstur, znów staje się wizualnym cudem, gdy jest ulepszony przez technologię Nvidii. I znów czyhają na nas wilki!
fot. zrzut ekranu YouTube@DominusAurate
Nvidia zaprezentowała RTX Remix we wrześniu 2022 roku. Ta platforma do modowania ułatwia remastering klasycznych gier, integrując śledzenie ścieżek, Nvidia DLSS, tekstury ulepszone przez sztuczną inteligencję i zasoby generowane przez użytkowników. Dla tych, którzy również chcą poeksperymentować, środowisko wykonawcze typu open source jest dostępne na GitHub. Osoby zainteresowane wypróbowaniem Tomb Raider RTX Remix również mogą pobrać wymagane pliki z GitHuba.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj