Federalna Komisja Handlu (ang. Federal Trade Commission, FTC) odkryła i ujawniła zabronione praktyki serwisu Machinima i kilku opiniotwórczych YouTuberów. Sprawa dotyczy promocji konsoli Xbox One na amerykańskim rynku. Zdaniem FTC praktyki te były zabronione, ponieważ YouTuberzy nie informowali w swych materiałach, pochlebnie wypowiadając się o konsoli Xbox One, że są one sponsorowane. Kwoty, jakie za to otrzymywali, do najniższych nie należały. Czytaj także: TOP 10: Najlepsze gry postapokaliptyczne Machinima zdaniem FTC miała wybranym YouTuberom płacić od 10 do nawet 30 tys. dolarów za kampanię promującą konsolę Xbox One, w której nie pada żadne słowo wskazujące na charakter sponsorski materiału. TheSyndicateProject (ponad 9 mln subskrypcji na YouTube) za kampanię od Machinimy miał otrzymać 30 tys. dolarów, z kolei SkyVsGaming (niecały milion subskrypcji) już tylko 15 tys. dolarów. Federalna Komisja Handlu uważa, że w ten sposób YouTuberzy wraz z Machinimą świadomie mogli wprowadzić w błąd odbiorców, nie ujawniając pełnej informacji o konsoli Xbox One. Takie praktyki w Stanach Zjednoczonych są surowo zabronione i karane. FTC poinformowało o sprawie Microsoft, którego rola w tym przypadku nie jest do końca jasna. Federalna Komisja Handlu ustala także, czy o nielegalnych praktykach Machinimy Microsoft wiedział, czy też było to samoczynne działanie platformy internetowej. Niewykluczone, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj