Kontrowersje wokół promocji konsoli Xbox One
W Stanach Zjednoczonych miał miejsce proceder, w którym znani YouTuberzy wprowadzali w błąd odbiorców. Chodzi o promowanie konsoli Xbox One.
W Stanach Zjednoczonych miał miejsce proceder, w którym znani YouTuberzy wprowadzali w błąd odbiorców. Chodzi o promowanie konsoli Xbox One.
Federalna Komisja Handlu (ang. Federal Trade Commission, FTC) odkryła i ujawniła zabronione praktyki serwisu Machinima i kilku opiniotwórczych YouTuberów. Sprawa dotyczy promocji konsoli Xbox One na amerykańskim rynku. Zdaniem FTC praktyki te były zabronione, ponieważ YouTuberzy nie informowali w swych materiałach, pochlebnie wypowiadając się o konsoli Xbox One, że są one sponsorowane. Kwoty, jakie za to otrzymywali, do najniższych nie należały.
Czytaj także: TOP 10: Najlepsze gry postapokaliptyczne
Machinima zdaniem FTC miała wybranym YouTuberom płacić od 10 do nawet 30 tys. dolarów za kampanię promującą konsolę Xbox One, w której nie pada żadne słowo wskazujące na charakter sponsorski materiału. TheSyndicateProject (ponad 9 mln subskrypcji na YouTube) za kampanię od Machinimy miał otrzymać 30 tys. dolarów, z kolei SkyVsGaming (niecały milion subskrypcji) już tylko 15 tys. dolarów.
Federalna Komisja Handlu uważa, że w ten sposób YouTuberzy wraz z Machinimą świadomie mogli wprowadzić w błąd odbiorców, nie ujawniając pełnej informacji o konsoli Xbox One. Takie praktyki w Stanach Zjednoczonych są surowo zabronione i karane.
FTC poinformowało o sprawie Microsoft, którego rola w tym przypadku nie jest do końca jasna. Federalna Komisja Handlu ustala także, czy o nielegalnych praktykach Machinimy Microsoft wiedział, czy też było to samoczynne działanie platformy internetowej.
Niewykluczone, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie.
Źródło: vg247.com / fot. tallon4.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1963, kończy 61 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1971, kończy 53 lat