Opracowane przez Wirtualnemedia.pl dane z badania Gemius/PBI wskazują, że przeglądarkową wersję platformy Netflix w styczniu 2020 roku odwiedziło 4,79 miliona użytkowników, czyli 17,05% wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 71,21 milionów odsłon i spędzili (łącznie) 952 tysięcy godzin (czyli niecałe 12 minut na każdego użytkownika).  Platforma nie podaje, ilu ma w Polsce subskrybentów. W 2019 roku ich liczbę szacowano na ok. 700-800 tysięcy. W skali globalnej, w czwartym kwartale ubiegłego roku, liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o prawie 9 milionów do 167,09 milionów. Zanotowano prawie 5,5 miliardów dolarów wpływów i 587 milionów dolarów zysku netto.  Serwis vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 3,63 miliony odwiedzających, 15,53 milionów odsłon oraz 1,84 milionów godzin korzystania (czyli po 30 minut i 20 sekund na użytkownika), a dział VoD TVP.pl - 2,83 miliony użytkowników, 40,6 miliony odsłon oraz aż 12,06 milionów godzin spędzonych przez internautów (na każdego przypadło średnio 4 godziny i 15 sekund). Serwisy VoD innych czołowych nadawców telewizyjnych przyciągały odwiedzających na znacznie krócej. Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska): 2,47 mln internautów wygenerowało 33,06 mln odsłon oraz 7,38 mln godzin korzystania (średnio 2 godziny i 59 sekund na użytkownika). Ipla.tv (Cyfrowy Polsat): 1,15 mln użytkowników, 14,43 mln odsłon oraz 3,08 mln godzin korzystania (przeciętnie 3 godziny i 41 sekund). Dział Premium na CDA.pl: 2,81 mln odwiedzających, 33,25 mln odsłon oraz 1 mln godzin spędzonych przez internautów (21 minut na każdego). Na koniec grudnia subskrypcję w serwisie miało wykupioną 231,7 tys. użytkowników (firma CDA.pl w ub.r. zanotowała wzrost wpływów o 53 proc. do 42,9 mln zł), a pozostali korzystali z darmowego okresu próbnego lub na krótko trafili do sekcji Premium, np. klikając w jej reklamy. HBOGO.pl: 2,43 mln internautów wygenerowało 23,18 mln odsłon oraz 401,7 tys. godzin korzystania (czyli średnio prawie 10 minut na każdego odwiedzającego). Chili.com: 576,4 tys. użytkowników, 820,2 tys. odsłon oraz 9,5 tys. godzin spędzonych przez odwiedzających, natomiast NCplusgo.pl przy 311 tys. użytkowników miało 10,61 mln odsłon oraz 179,8 tys. godzin korzystania. Warto dodać, że w grudniu 2019  roku Netflix odnotował w Polsce rekordową odwiedzalność, m.in. dzięki premierze pierwszego sezonu serialu Wiedźmin, który okazał się globalnym hitem. 
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj